Голямото коледно пазаруване наближава и компаниите за изкуствен интелект (AI) вече са измислили как да помогнат на потребителите (и да се възползват от това, разбира се). Две от водещите лаборатории - OpenAI и Perplexity - обявиха тази седмица AI функции за пазаруване, които ще бъдат интегрирани в техните чатботове, за да помогнат на потребителите да проучват потенциални покупки.
Инструментите са много сходни един с друг.
Този на OpenAI предлага възможност да помолите ChatGPT за помощ при намирането на „нов лаптоп, подходящ за игри, на цена под 2000 лева, с екран над 15 инча“ или да споделите снимки на скъпа дреха, която сте харесали, и да попитате за нещо подобно на по-ниска цена.
Perplexity, от своя страна, изтъква как паметта на чатбота може да подобри търсенията, свързани с пазаруването, за своите потребители. Компанията предлага функционалност, която осигурява препоръки, базирани на това, което чатботът вече знае за конкретния човека - като например къде живее, с какво се занимава, какви книги харесва и т.н.
Двете компании не са единствените, които вече разработват това поле. Те обаче имат две основни предимства – от една страна, техните клиенти вече използват инструментите им, а от друга – огромната им потребителска база позволява да сключват сделки с големи търговци на дребно.
Adobe прогнозира, че онлайн пазаруването с помощта на изкуствен интелект в глобален мащаб ще нарасне с 520% през този празничен сезон.