Omnicom задейства една от най-мащабните реорганизации в историята си след придобиването на Interpublic Group за 13,5 млрд. долара. Глобалният рекламен гигант планира да съкрати над 4000 служители и да сложи край на самостоятелното съществуване на няколко емблематични агенции в портфолиото си.
Промените ще доведат до пренареждане на рекламната индустрия, като част от най-старите и разпознаваеми брандове ще бъдат погълнати от по-големите структури на групата.
Според информация на Файненшъл Таймс креативната агенция DDB, основана през 1949 г., и маркетинговата MullenLowe ще бъдат интегрирани в TBWA. Друг исторически бранд – FCB, чийто корени датират от 1873 г. – ще премине под шапката на BBDO.
Главният изпълнителен директор на Omnicom Джон Рен посочва, че съкращенията ще засегнат основно административните звена, но няма да подминат и част от ръководните позиции. Според него преструктурирането е необходимо, за да се постигне „по-ефективна и устойчива“ интеграция на IPG в глобалната организация.
Компанията не е коментирала официално пред Ройтерс информацията за мащаба на съкращенията и поглъщането на агенциите, а от Ройтерс уточняват, че засега не могат да потвърдят данните по независим път.
Промяната бележи край на отделното съществуване на някои от най-емблематичните рекламни имена и поставя началото на нов етап на консолидация в сектора, който все по-силно залага на сливане на екипи, ресурси и клиентски портфейли.