Експерти в Министерството на транспрорта и съобщенията са се захванали да сложат ред в отношенията между мобилните оператори и българските граждани, които ползват техните услуги.
В момента те подготвят промени в Закона за електронните съобщения, според които договорите на потребителите за мобилен телефон, кабелна телевизия и интернет няма да се подновяват автоматично, каквато беше практиката досега.
Припомняме, че така нареченото автоматично преподписване бе една от причините за протестите, които потребителските организации организираха срещу телекомите.
По-прозрачни и справедливи клиентски договори поискаха от Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги /АПТИУ/.
Подготвяните в ЗЕС поправки предвиждат след изтичане на съответния договор за ползване на комуникационни услуги абонаментът да стане безсрочен. Ако потребителят иска, може с едномесечно предизвестие да се откаже от ползването на услугата, като няма да плаща неустойка.
Два месеца преди изтичането на контракта, клиентите трябва да бъдат уведомявани, зада решат какво да предприемат в бъдеще.
Поправки в закона предвиждат също така "спам"-енето да бъде ограничено - рекламни обаждания, есемеси или имейли на електронната поща на потребителите ще се получават, само ако клиентите са дали предварително съгласие да ги получават.