Европейската комисия загуби достъпа си до контролния панел за управление и проследяване на реклами в платформата X (бивша Twitter), собственост на Илон Мъск.
Инцидентът се случва дни след като Брюксел наложи глоба от 120 милиона евро на американската компания за нарушаване на европейските правила за прозрачност.
„Вашият рекламен акаунт е прекратен“, написа в неделя сутринта в X ръководителят на продуктовия екип на платформата Никита Биър.
Той обвини Еврокомисията, че се е опитала да се възползва от пропуск в Ad Composer – инструмент в X, който позволява на рекламодателите да създават, форматират и настройват рекламни постове. Целта била Еврокомисията да публикува линк, който заблуждава потребителите, че е видео, и така да увеличи обхвата му.
Очаква се този нов епизод да засили напрежението между САЩ и ЕС в областта на цифровото регулиране, отбелязва Politico.