Въпреки че използването на тежко бронирана техника в ударни и щурмови операции наистина е намаляло поради широкото използване на дронове, все още е твърде рано да се каже, че руската армия е преминала напълно към демеханизирана война. Юрий Федоренко, командир на 429-и отделен полк за безпилотни системи „Ахил“ от Специализираните сили за сигурност на украинските въоръжени сили, заяви това по украинското радио.
Той отбеляза, че преди бронираните машини са били използвани предимно за доставяне на жива сила до фронтовата линия под прикритието на оръдия и картечници и че подобна функционалност сега е станала наистина невъзможна благодарение на работата на безпилотните летателни апарати (БЛА), които „унищожават всяка техника на разстояние, достатъчно дълбоко, за да достигнат фронтовата линия на боен контакт или зона от интерес, или до степен да могат да пробият фронтовата линия на боен контакт“.
„Но дали войната е станала демеханизирана? Не. Логистиката се осъществява с други средства: двуколесни мотоциклети, бъгита, „хлябове“ и други средства за транспортиране на войски до интересни райони с помощта на моторни превозни средства. А моторните превозни средства също са механизирана единица“, отбелязва Федоренко.
Той добавя, че врагът също не изоставя напълно бронираната техника - всичко зависи от метеорологичните условия.
„Когато метеорологичните условия са неблагоприятни, врагът започва атака с нова колона от бронирани машини. Защото, когато се спусне гъста мъгла или неблагоприятни метеорологични условия, врагът осъзнава, че ефективността на безпилотните системи е значително намалена. Следователно, той се опитва да използва мощта и потенциала на бронираната техника. Затова е невъзможно да се каже, че войната е станала напълно демеханизирана“, подчертава той.
По-рано военната група „Изток“ съобщи, че украинските сили за отбрана издирват и елиминират руснаци в Покровск . Междувременно в Мирноград, според групата, украинските защитници сдържат врага на подстъпите към града. Освен това, силите за отбрана организират допълнителни логистични маршрути към Покровск и Мирноград.