Двете конфедерации стоят твърдо зад исканията на работниците в БДЖ.До 2014 година трябва да се съкратят 30 процента от служителите.
Обявена е едночасова предупредителна стачка на 10 март. Ще има интензивни разговори през тези три дни, обяви Петър Бунев, синдикалист от БДЖ в ефира на Неделя 150 по БНР.
От две години се говори, че БДЖ е във фалит, защото не обслужва задълженията си към банките. Това е така, защото има криза в товарните превози, а се закупиха нова влакове, като БДЖ тегли кредити. В товарните превози паднаха приходите и не можеше да се изплаща заема, обясни Бунев.
Синдикалистът обясни, че е имало реални съкращения - около 5 000 човека през 2009 и 2010 година, но Световната банка не е искала да ги признае. До 2014 година трябва да се съкратят 30 процента, ние искаме тези съкращения да се продължат до 2018 година, каза той.
Няма голямо текучество в БДЖ, а и текучеството не е добър знак за всяка фирма, разясни Бунев и добави, че без инвестиции не може да се случи нищо добро в железниците, БДЖ дължи около 450-500 милиони към банки.
Загубите от стачка са около 500 хиляди лева на ден. Най-бедните хора в България ползват влакове, а ние не искаме да ги поставим в тази ситуация, заяви Бунев.
Пл. Димитров, председател на КНСБ коментира, че са поискали среща с премиера още преди няколко седмици. Очакваме с мин. Цветков и премиера да получим информация за инвестиционната политика в железниците. Двете конфедерации стоят твърдо зад исканията на работниците в БДЖ, обяви той. Дълговете на БДЖ не са само от лошо управление - всички ние не сме си плащали сметките – държавата никога не си е плащала задълженията за БДЖ за намалените права за пътуване на пенсионери, ученици и т.н.
Димитров поясни, че става дума за безсрочна стачка, ако няма споразумение преди това. Убеден съм, че ще продължат преговорите още от днес. Трябва да имаме сигурни влакове, които да се движат из страната, каза още той.
Frognews.bg