БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Лошото време спъна АМ "Люлин"

6 5718 14.03.2011
Лошото време спъна АМ "Люлин"

Движението по АМ "Люлин" няма да бъде пуснато на 15 март. Това обяви инж. Лазар Лазаров от Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура", който направи днес инспекция на първия тунел на магистралата.



Той беше категоричен, че лошото време е било единствената причина за отлагането и подчерта, че неизпълненото намерение магистралата да бъде пусната на 15 март няма да се отрази на крайния срок за пускането на обекта. Няма и финансови проблеми, на турската компания е платено за миналата година, за тази година няма проблеми, допълни Лазаров

По думите му забавянето се е наложило поради невъзможността да бъде положен последният износоустойчив пласт от асфалт и бетон предвид лошото време преди седмица.

„Разчитахме на добри атмосферния условия, но март ни изненада с лошо време и полагането на последния пласт не може да се случи", каза Лазаров. Ако не бъде направено полагането на този пласт, строителството ще бъде компрометирано, затова магистралата ще бъде пусната на 15 май.

Ако и тогава по някаква причина движението не бъде пуснато, ще има налагане на неустойки. Според Лазаров това няма да се наложи, тъй като турската компания е представила график, който гарантира, че до 15 май обектът ще е приключен.

Засега износващият пласт е готов докъм седми километър и на над 60% от магистралата трябва да бъде положен.

Другият проблем - с активираното свлачище на 16-ти километър, според Лазаров, няма да повлияе на строителството на магистралата, тъй като има проект за укрепването на свлачището, което освен това е извън трасето на магистралата.

Лазаров изтъкна, че графиците за строителството на останалите магистрали се изпълняват и по тях няма забавяне.

Във връзка с това, че магистралата няма да бъде пусната за движение от 15 март, той апелира към водачите да се съобразяват със строителството, както и органите на „Пътна полиция" да влязат в правомощията си и да глобяват преминаващите коли. Глобата е 150 лв., подчерта Лазаров.

Според него не е уместно да се изграждат рампи, за да се препятства преминаването на колите, защото това би удължило работата по обекта.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама