Повече от 1500 жалби на потребители и стотина дела за нелоялни търговски практики от страна на мобилните оператори във връзка с подвеждаща реклама. Това показва статиската на Комисията за защита на потребителите, направена от началото на годината до средата на март
По думите на Бъчваров – главен секретар на КЗП най-честите оплаквания от страна на потребителите на мобилни услуги са свързани с невъзможността за прехвърляне на номера от един оператор към друг, който присъства на отварянето на временна приемна за консултации.
Засега тя ще работи само днес, в Световния ден на потребителя. Обсъжда се приемната да бъде отворена всеки понеделник или поне два пъти в месеца, уточни Бъчваров.
Бъчваров обясни, че в КЗП често постъпват и оплаквания от потребители, свързани с автоматичното продължаване на договорите с мобилните оператори, след като е изтекъл първият срок, за който е сключен договорът. Проблемите са свързани с невъзможността на потребителите да платят сметките си. Изричното изискване е потребителят да се разплати за миналия период и след това да се прехвърли към друг мобилен оператор. В КЗП постъпват и сигнали за качеството на услугата, което предоставят операторите, както и за надписани сметки.
„КЗП, с колегите от КРС, ще се постараем да се набележи генезисът на проблемите и начинът за решаването им, заедно с мобилните оператори. Ако е необходимо, ще се направи и нормативна промяна. Ще се постараем заедно с колегите да намерим най-доброто решение за защита на потребителите”, заяви Бъчваров.