От БСП са категорични, че регионалният министър Росен Плевнелиев трябва незабавно да си подаде оставката. Според левицата това се налага заради некачествено строителство, липса на контрол и риск да загубим милиони евро европейска помощ. Те са категорични, че Плевнелиев е този, който трябва да понесе цялата отговорност за случващото се.
От друга страна, той пък е най-рейтинговият член на правителството.
ЛОТ 2 на магистрала „Тракия“ (трасето между Стара и Нова Загора) се строи върху пепел, алармира лидерът на БСП Сергей Станишев. Отпадъчният материал се взема от отвалите на затворения вече рудник „Миньор“ до димитровградското село Радиево, които се трупат вече 30 години. Освен че съдържат опасни за човешкия организъм елементи, използването му за основа преди полагането на асфалта прави пътя изключително некачествен. „След няколко месеца под въздействие на климатичните условия, асфалтът ще се напука и ще стане на вълни“, предупреди Станишев. „Така ще се получи, защото материалът изсъхва и се свива при топло време и се разширява при студено и влажно“, обясни Димчо Михалевски, който бе зам.-министър на регионалното развитие в правителството на тройната коалиция.
Близо половин година червените проучвали получения сигнал. Пробите от насипите били изследвани в Университетската строителна изпитвателна лаборатория и в Строително-изпитвателната лаборатория поземна и скална механика към УАСГ – София, най-авторитетни и модерни страната.
Според социалистите случващото се е следствие от политиката на ГЕРБ още от началото на тяхното управление да покажат как могат да строят пътища за без пари, както и заради натиска върху фирмите да работят на изключително ниски, дъмпингови цени. „Евтиното строителство е за сметка на качеството“, отсече соцлидерът.
Социалистите поискаха незабавно премахването на положената настилка и започване да се строи наново, но вече с качествени материали. Това ще струва около 25-30 млн. лв. и ще отнеме 3-4 месеца, но в противен случай рискуваме ЕК да спре изцяло финансирането на пътното строителство у нас, а тук вече става въпрос за стотици милиони евро.