България има споразумение с ЕС, според което акцизните ставки са на минимума, който сме договорили.
Оттук-нататък ние не можем да мърдаме надолу, защото трябва да искаме разрешението на всички страни-членки в ЕС, обяви по БНТ министърът на транспорта Ал. Цветков. Той обясни, че сваляне на акциза не може да се случи, защото това значело да предоговаряме предприсъединителния договор с всяка страна по отделно.
Странно е съотношението в цените на дизела и на бензина в България. У нас двата акциза у нас са еднакви. Защо е така, не знам, но това го няма никъде в ЕС. В другите страни акцизът на дизела е с 30% по-нисък, направи уговорка министърът. Един от начините бил да отпадне биодизеловата компонента, която е 4%, а не 10%. Така дизеловото гориво би поевтиняло с 10-15 стотинки. За това не е необходимо да искаме разрешение от Брюксел, но ще се консултираме с тях,каза министърът.
Работим за преструктурирането на задължителния резерв и неговото изравняване между бизнеса и държавата, което беше предложено при вчерашната среща от производителите, каза Цветков. Държавата не може да нарежда на производителите, какви да са цените, установи той.
До две години БДЖ ще бъде на печалба, увери още той и добави, че в БДЖ тече много дълбока реформа. Успокоихме социалното напрежение в компанията, каза той и съобщи, че няма страх от частния влак, държавата дори го желае, заключи министърът.
Frognews.bg