Рекламният пазар през 2010 г. е достигнал малко над 329 млн. лв, което е с 14% по-малко от 2009 година. Това обяви днес на форум на рекламните агенции Красимир Гергов, председател на Асоциацията на рекламните агенции.
Той отбеляза още, че цените на рекламата спрямо 2009 г. са също с подобен спад.
Интернет е единственият медиен канал с ръст 11%, като очакванията за тази година са този процент да нарасне, стана ясно на форума. При телевизията брутните печалби са на равнището от 2009 г., а нетните са намалели с 10.5%. Основните телевизии са намалили цените си през 2010 г. с 5%.
През първите два месеца на 2011 г. се наблюдава известно увеличение на телевизионната реклама спрямо равнището от началото на 2009 г., като увеличението на годишна база се очаква да бъде между 7 и 10%, отчетоха от асоциацията.
Най-осезаемо е намалението на рекламите в пресата - 11%, като вестниците са почти два пъти по-засегнати от списанията. Спадът при радиото в брутните стойности е около 3%. Очакванията са 2011 г. да бъде непосилна или последна за някои от печатните издания, а радиото да запази добрата си позиция.
Външната реклама намалява с 12%. Телевизията запазва най-голям дял от брутните рекламни бюджети от всички медии - 65%, следвана от пресата - 16%, радиото - 8%, външната реклама - 7%, интернет - 4%.