Само 44 % от работодателите са склонни да поощрят своите служители с великденски бонуси. Това показват резултатите от експресно проучване на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) сред членовете, които бяха обявени официално днес.
Половината от тези, които смятат, че икономическото състояние на фирмата позволява празнични стимули, обаче не възнамеряват да дадат пари на всички свои служители, а на онези, които са се отличили в работата си.
Сред анкетираните има и такова работодатели, който посочват, че могат да си позволят бонуси за празниците, но няма да го направят, защото работниците и служителите трябва да се стимулират за постиженията си, а не заради определен празник, с изключение на Коледа. Има обаче и фирми, които посочват, че са в икономически застой, но ще стимулират служителите си за великденските празници.
От онези, които са обявили, че ще дадат великденски бонуси за служителите си, 74 процента са казали, че ще сторят това с пари. Ваучери за празника смятат да дадат 7.4 на сто от работодателите, склонни на такива стимули, в натура ще бъдат възнаградени служителите на 3.7 на сто от фирмите с възможности, а в друго – 14.8 на сто.
Преобладават отговорите за стимулиране с пари, но някои от анкетираните са обърнали внимание и на символичните начини да уважат своите служители, посочват от БТПП.
Независимо от състоянието на фирмата, и дали ще имат възможност за празнично стимулиране, 54.1 процента от работодателите биха стимулирали всички свои служители, а 45.9 на сто – само определени хора.
Бизнесът е бил анкетиран и как вижда развитието си в близко бъдеще и 39.2 процента прогнозират застой на дейността си, 35.3 на сто очакват ръст, а 25.5 процента – спад.