НОВИНИ


Й. Фандъкова: Край с маршрутките в центъра на София

17 5314 15.04.2011
Й. Фандъкова: Край с маршрутките в центъра на София
Й. Фандъкова

На този етап няма да има промяна на цената на билетите за транспорт, казва столичният кмет.



Не бих си позволила да предложа действия, които ще доведат до неудобства за хората, а тук става въпрос и за придвижването им в града
, казва в интервю за 24 часа столичният кмет Й. Фандъкова. С новия конкурс искаме да осигурим връзка до метрото и основните линии на градския транспорт. Схемата за довеждащия транспорт вече е готова. В Обеля например бусчетата ще обикалят квартала и ще стигат до станцията на метрото, която се строи при бул. “Ломско шосе”. От сегашните 23 маршрутни линии ще се запазят 15, защото няма друг начин на придвижване. Те ще останат, докато развием транспортната схема на града и осигурим алтернатива на хората. Само за сравнение - в началото маршрутките са били 49, а сега са 23. Самите превозвачи искат закриване на определени линии, когато пътниците намалеят. Правилната посока е в поетапното премахване на линиите. Например маршрутката от Обеля до Студентски град е сред най-натоварените и ще я има, но с нов маршрут. В случая тя ще се движи от бул. “Сливница” през бул. “Ситняково”, бул. “Цариградско шосе” и оттам към Студентски град, за да не се товари трафикът в центъра. Всъщност маршрутките няма да минават през центъра. Това е комплексен подход - съчетаваме удобен превоз и облекчение на движението в центъра. 15 линии от  маршрутките ще останат и ще открием още 15 или 17 за бусчетата. Новите линии ще се движат в кварталите Обеля, Надежда, Люлин, Младост и др. До дни ще внесем схемата за движение в общинския съвет.

Един действащ политик трябва да бъде реалист
, затова не бих казала популизъм, а реализъм. Кризата се отразява най-много на семействата и на дребния и средния бизнес, които са основни ползватели на платеното паркиране в центъра. Не може синята зона да поскъпне, без да има алтернатива за хората. Сега се строят четири големи буферни паркинга. Само след година и 3-4 месеца ще пуснем втория метродиаметър и паркингите. Това не се случи при първия лъч на метрото. Тогава вече софиянци наистина ще могат да оставят колите си и да ползват най-удобния и екологичен транспорт. Ще следим обаче строго спазва ли се времето за престой в зоните, което ще доведе до по-малко коли в центъра.

На този етап няма да има промяна на цената на билетите за транспорт, но ще вдигнем глобата за нередовните пътници. Предлагаме тя да стане 20 лв. и се надявам скоро общинският съвет да я гласува. Има много резерви за намаляване на разходите и увеличаване на приходите в градския транспорт. Затова не мислим за по-скъп билет.

Аз съм диалогичен човек и оценявам всички добри идеи, без значение откъде идват. Работя добре с целия си екип, в това число и със зам.-кметовете от ДСБ и СДС Христо Ангеличин и Иван Сотиров. Противопоставянето, което се вижда, е по-скоро от страна на партньорите ни. Често изказванията им са сякаш не са част от управлението на София. Но щом имаш зам.-кметове, трябва да носиш не само позитиви, но и негативи. Нямам бележки към колегите си. Знаете, че образованието, което се ръководи от зам.-кмета от ДСБ Христо Ангеличин, е моят ресор - неща, които и по телефона мога да координирам. Така че всичко е въпрос на политическо виждане на ДСБ и СДС.

Нека да си говорим за изборите през лятото.
Това е въпрос на сериозно обсъждане и политическо решение, но темата не ми е на дневен ред. Човек трябва поне да приключи с важните проекти, с които се е заел, и да прецени как се справя. Кмет съм само от година и пет месеца. Сериозен противник в усилията ми да работя за София е времето. Но мисля, че се вижда, че подкрепата на хората в тези усилия е ключова. Пак ще дам пример с пролетното почистване - никой не очакваше такъв рекорд, казва Фандъкова за 24 часа.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама