Еротик баровете в българските курорти и прекалено агресивната им реклама отблъскват чуждестранните туристи. За това алармира шефът на Балкантурист Нели Сандалска.
България е известна като място за семейна почивка, затова присъствието на толкова много еротик баровете, които се рекламират не по най-добрия начин, правят лошо впечатление на чуждениците, които искат да прекарат ваканцията си у нас, обяснява тя.
На туристическия бизнес зле се отразяват и нерегламентираните туристически обекти в курортите. Не може да искаме да бъдем на картата на Европа и света, а да има такъв урбанизъм, заяви Сандалска.
Според нея, за да стане по-адекватна политиката спрямо туризма е необходим сериозен анализ и маркетингови проучвания - кои са ни пазарите, коя ни е клиентелата, какво целим, а не да се явяваме с една и съща визия навсякъде.
Шефът на Пампорово АД Мариян Беляков каза, че според него зимният сезон е бил спасен от системите за изкуствен сняг и видя в тях възможност туристичният отрасъл да стане още по-успешен - като зимният сезон бъде изтеглен напред.
Тази зима беше втората най-безснежна, но благодарение на това, че всички курорти разполагат със системи за изкуствено заснежаване, сезонът беше спасен, изтъкна той.
По думите му изкуственият сняг е бъдещето на зимните курорти, тъй като той е с такава структура, че е по-издръжлив на дъжд.
Най-добрата комбинация е 60% изкуствен, 40% истински сняг.
Условията според Беляков трябва да бъдат насочени към изтегляне на зимния сезон по-рано със изкуствено заснежаване.
Според него все повече българи ще предпочитат да почиват в България, а не в чужбина. Курортите трябва да се ориентират за българските туристи, убеден е той.