НОВИНИ


Говорим по GSM с едногодишен договор

2 5434 03.05.2011
Говорим по GSM с едногодишен договор

Срочните договори с телекомуникационните оператори вече ще са само едногодишни. След изтичането на 12-те месеца те стават безсрочни, а клиентът ще може да ги прекратява с подаването на едномесечно предизвестие, без да плаща каквато и да било неустойка.



Това предвиждат промени в Закона за електронните съобщения, пуснат за обществено обсъждане от Министерството на транспорта, информационните технологии и далекосъобщенията.

С измененията в закона на практика се премахва сегашната практика операторите да подновяват автоматично договора с абонатите за същия срок и при същите условия, при които е бил подписан, освен ако клиентът изрично не подаде месец по-рано заявление за прекратяването на контракта.

Промените предвиждат като задължение на телекомите в договорите да се описват цените, условията за подновяване на контракта и на дължимите неустойки от страна на клиента при едностранно предсрочно прекратяване на търговските отношения.

Два месеца преди изтичането на срочния договор операторът е длъжен да предупреди за това потребителя си в месечната му фактура или чрез SMS, предвиждат още поправките. Ако дружеството реши да променя общите си условия за ползване на услугите, трябва да уведоми клиентите за това месец предварително и да публикува корекциите и в търговските си обекти и на сайта си.

В договорите задължително трябва да бъдат описани и изискванията за минимално потребление или минимална продължителност за възползване от промоционални условия, таксите, свързани с преносимостта на номера и други идентификатори, дължимите обезщетения, свързани с предсрочно прекратяване на договора, включително възстановяване на направени разходи за предоставено оборудване като телефони, интернет модеми и др. Трябва да са описани и възможностите за едностранно прекратяване на договора от страна на абоната с едномесечно предизвестие, цени, ценови пакети или тарифи, условия и срокове на плащане.

Индивидуалният договор ще влиза в сила в срок до 7 дни след сключването му, освен ако абонатът изрично не е заявил желание договорът да влезе в сила незабавно. Ако липсва последното, клиентът ще може да се откаже от услугите в рамките на тези седем дни, без да дължи неустойка.

Потребителите задължително ще бъдат информирани и когато доближават паричния си лимит на месечно потребление. И в момента някои операторите правят това, ако са договорени кредитни лимити с клиентите им.

Ако клиентът е поискал прехвърляне на номера му в друга телекомуникационна мрежа, максимум 8 часа може да бъде оставен без услуга. При превишаване на този срок потребителят ще трябва да бъде обезщетен, но от текстовете не става ясно дали компенсацията ще се плати от приемащия оператор или от този, чиято мрежа е ползвал дотогава клиентът.

Петнадесет доставчика на телекомуникационни услуги и три организации за защита на потребителите вече са предоставили своите предложения и коментари по публикуваните текстове, съобщиха от транспортното ведомство във вторник, но не уточниха какви са те.

Предстои съгласуване на проектокорекциите между заинтересованите ведомства, след което министърът на транспорта Александър Цветков ще го внесе за одобрение от правителството.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама