АЕЦ "Белене" да последва примера на Министерството на регионалното развитие и благоустройството с това, което правим за магистралите "Тракия" и "Струма" като граждански контрол.
Това пожела министър Росен Плевнелиев, на кръгла маса на тема: "Възможности и ограничения пред гражданското наблюдение, примерът за АМ "Тракия".
По думите на Плевнелиев, "Прозрачност без граници" поставя няколко добри препоръки. Клаузите за конфеденциалност следва да отпаднат. В "Тракия" имаше такива клаузи, но екипът на МРРБ предоставяше максимално много информация. Клаузите за конфеденциалност, например, отпаднаха за АМ "Марица" и така ние станахме по-отворени,- каза той.
Администрацията трябва да действа по-бързо, когато се иска достъп до информация, каза Плевнелиев. За АМ "Люлин" МРРБ и администрацията е притеснително, че не може да събере строителните книжа. За "Тракия" има специална стая в Пътната агенция и вече ще се знае къде се събират оригиналите на документите, кой и как може да оперира с тях. Така ние ще сме сигурни, че ще имаме документи за историята. Например за "Люлин" аз 6 месеца като министър се чудих кой какво и кога е решавал, каза регионалният министър.
Текат 6 важни тръжни процедури - две за "Струма", две за "Марица", за "Кърджали - Подкова" и 8 км. от "Хемус", поясни Р. Плевнелиев и добави, че правителството не е отишло към най-обоснованата икономически цена на АМ „Тракия”, но отчете, че към 2009 година най-ниската цена е била най-доброто решение .