БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


АМ ”Люлин” вече има Акт 16

5 5162 12.05.2011
АМ ”Люлин” вече има Акт 16

Автомагистрала „Люлин” получи Акт 16.



Документът бе подписан на среща в Агенция „Пътна инфраструктура”, съобщиха от пресцентъра на ведомството. На среща в агенцията беше постигнато съгласие да се състави комисия, която да обходи местата, които са залегнали в споразумението между Община Перник и фирмата „Мапа Дженгиз”, за да се провери дали са извършени всички дейности, разписани като точки.

Министерство на регионалното развитие и благоустройството назначи комисия, която да извърши проверка на място на 26 май 2011 г., във връзка с изпълнението на поетите ангажименти от страна на турския консорциум „Мапа Дженгиз“, съгласно споразумението, което беше сключено на 12 април 2011 г. с Община Перник и не беше изпълнено в срок. Това съобщиха от Община Перник.

Ако до 26 май „Мапа Дженгиз“ не изпълни клаузите по споразумението, Агенция „Пътна инфраструктура“, в качеството си на възложител по договора, сключен с турския консорциум за строителството на Автомагистрала „Люлин“, ще предприеме необходимите действия, в съответствие с клауза 4.15 от общите условия на договора, т.е. Агенция „Пътна инфраструктура“ се задължава да възстанови нанесените от фирмата-изпълнител щети за сметка на „Мапа Дженгиз“.

“Магистрала „Люлин” идва с успешен край, въпреки че тепърва много политически аргументи ще се излеят върху нея. В крайна сметка дълбоко вярвам, че смисълът е там; въпреки трудните решения, аз съм си свършил добре работата”, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев на кръгла маса „Лидери на бъдещето”, по-рано днес.

Плевнелиев разказа за едно от трудните решения, които му се налагало да взима. То е свързано с магистрала „Люлин”, която ще бъде открита в неделя.

„През 2009 г. аз шест месеца обикалях из Пътната агенция и питах – кога ще бъде завършена, и колко ще струва, и, по дяволите, има ли някой план? Ако има план, да го сложи на масата и да си сложи подписа. Тогава разбрах, че няма много хора, които следват този типичен бизнес подход – да се знае кога, по какъв начин, план-графици. На това отгоре голяма част от политиците по това време бяха на мнение, че е по-добре тази магистрала да се остави да падне. Те са направили всички тези клеймове, те не са си свършили работата, те са увеличили цената – това е доказан факт. Турската компания с всички проблеми, типично, за съжаление, балкански, български подходи, малко по андрешковски. През 2008 г. прокуратурата вече е в тази магистрала. През 2007 г. тази магистрала е символ на една от най-големите измами с европейски средства.

Неправителствена организация, базирана в Брюксел казва, че тази магистрала е същата като един басейн за крокодили”, каза Плевнелиев.

Той заяви, че е бил дълбоко воден от амбицията, че България трябва да има магистрала „Люлин”, защото тя е част от два европейски коридора, защото тя е важна за 15 000 коли на ден, които пътуват от Перник за София за десет минути, а не за един час. „Трябва да си повярваме, че единствено, оптимизирайки собственото си време и усилия, и работейки повече, ще ставаме по-богати. Човек става богат, когато мисли върху секундата и стотинката. Германците са шест пъти по-ефективни, гърците са три пъти по-ефективни от българите, затова са и три пъти по-богати”, каза Плевнелиев.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама