Изпитвам респект към вицепремиера; Дянков е много положителен човек; целта на смяната е била да се налее свежа кръв в кабинета; основните критики от Брюксел бяха за подобряване на административния капацитет в АПИ и НКЖИ, каза номинираният министър.
Бих искал да изкарам мандата си, но нека да коментирам в качеството си на номиниран, обяви по БТВ Ивайло Московски, досегашен заместник и най-вероятен следващ министър на транспорта и съобщенията. Той е най-младият министър в кабинета Борисов - на 38 години.
Frognews.bg напомня, че премиерът Борисов обяви, че той е настоял за оставката на Ал. Цветков и назначението на Московски заради оптимизиране на работата с фондовете и Брюксел и увеличаване на темпото. На мен ми трябват хора, работещи, прагматици, а не философи с високопарни приказки, каза Борисов.
Изпитвам респек към вицепремиера, Дянков е много положителен човек, който реално работи за това България да е стабилна. Трудно ми е да дам отговор на въпроса защо беше сменен Ал. Цветков, каза Московски и направи свой коментар. Личното му мнение е, че Ал. Цветков останал до известна степен неразпознаваем за ЕК. България е единствената страна, през която минават 5 транспортни коридора, което ни дава основания за получаване на достатъчно средства по европрограмите, каза още Московски. Основните критики от Брюксел били за подобряване на административния капацитет в АПИ и НКЖИ. В железницата се направиха промени, довели до забавяне на процесите и лишаване на компанията от голям брой експерти, изясни Московски. Те били помолени да напуснат, а после почнали да ги молят да се връщат на работа.
Аз заварих през 2009 г. 1,5% от 2 млд 30 млн разплатени и около 30% договорени средства, каза Московски. Към днешна дата са договорени около 54% от ОП и са разплатени около 10%. Относно договарянето и усвояването на ОП считам, че не е правилно да се вменява вина на Ал. Цветков.
Преди два дни на Московски му съобщили, че ще става министър на транспорта, каза той. Тогава той разговарял с виепремиера С. Дянков.
Продължаването на реформите и електронното правителство били най-важно в сектора, разясни Московски. Безпрецедентни инвестиции се правят в железниците сега, проектите са в ход, някои се изпълняват, за други тръжните процедури са приключили - ще се подновява жп инфраструктура, за да може да има движение със 160/200 км/ч. Ако това се изпълни, ще има европейски пари и за влакове.
Идеята на смяната вероятно е да се налее свежа кръв и осигуряване на повече прагматизъм и експертност, каза номинираният министър, който бил член на ГЕРБ, но нямал специални функции в партията.
Frognews.bg