ФАБРИКА ЗА КЛЮКИ


Кич Политици изскачат от запалки и миришат на ванилия

0 6968 23.05.2011
Кич Политици изскачат от запалки и миришат на ванилия

Предизборно политическият пиар стига до шизофренни творения


Ако на редовия гражданин по някаква причина му потрябва снимка на премиера Бойко Борисов - било, за да й се любува в рамка над камината, или пък просто за да провери дали първият в държавата борави „сръчно” с ракетата за тенис, то възможностите да се сдобие с такава са необятни. Едно чукване в Google и пред очите на човек се разкрива същинска пинакотека. Над половин милион са изображенията, уловили премиера в най-разнообразни мигове - с футболни гащета на терена, със свъсен изпод генералската шапка, с голи мишци под тежестта на 150-килограмова щанга, а в по-актуалните кадри - дори и с костюм. Неоспоримата популярност на Борисов обаче далеч надскача увековечаването му в обикновен снимков архив, запечатан от медиите.

Търговският интерес в условията на пазарна икономика отдавна е задминал идеологическата окраска, с която предишният строй натоварваше портретите на тогавашните първенци, окачени в класните стаи, заводите и милиционерските участъци
Днес ликът на премиера грее от всевъзможни сувенири и предмети за бита и така стига дори по-дълбоко до сърцето на обикновения гражданин.

Както «Торнадо» вече писа, най-новият писък на модата сред таксиджиите са ароматизатори за кола, изографисани с образа на Борисов. Редом до тях се конкурират и борчета с лицето на Тодор Живков. Умишлено или не, уханието на премиера е ванилово, а ароматното портретче на Тато е с дъх на океан. Същински фурор направиха преди време и запалките „борисовки” Вграденото фенерче прожектира директно върху повърхността, към която се насочи, снимката на премиера, подпрял с ръка главата си, излъчващ сила и спокойствие. „Като си светнеш вечер в тъмното и студено жилище и ти става сито, топло и уютно”, както констатираха след употребата на паливото не един и двама граждани.

Този рекламен продукт дори засенчи екстравагантните светещи значки на НДСВ за евроизборите, рожба на Николай Василев. Бившият вицепремиер се слави с редица екстравагантни приумици по време на избори По негова идея покрай предизборните кампании царистите раздаваха шарена лимонада. През 2005 г. пък Василев прецени, че избирателната активност трябва да се стимулира чрез раздаване на телевизори, GSM апарати, DVD плейъри и други предметни награди а ла „Супер шоу Невада” . Предложение, на което ЦИК категорично се противопостави.

Така или иначе актуалните лица на деня определят модата. И в този дух търговците на мартеници през последните 2 години залагаха изцяло на кабинета - от неговите ключови лица, начело с премиера, до нагледна илюстрация на успехите на отделните министри. В това отношение най-емблематични бяха мартениците - октоподи посветени на едноименната акция на МВР за обезглавяване на родната мафия. Червено-бялото мекотело, което би трябвало да символизира здравето и силата на нашата полиция, беше успешен конкурент дори на Мехмед и Инджи от турския сериал „Перла“, чиито лица красяха немалко ръце.

Мартеничката на Бойко в съчетание с вътрешния министър Цветан Цветанов обаче предизвика известна неяснота кой е в ролята на Пижо и кой - на Пенда. Политическият кич по сергиите се допълва и от плеяда матрьошки с лика на Бойко Борисов, които се продават по 40 лв. парчето в градинката зад Военния клуб в София. Иззад образа на премиера последователно изскачат по-малките фигурки на Симеон Сакскобургготски, Сергей Станишев, Тодор Живков и Георги Димитров. Редом с нашия премиер на сергията се подвизават матрьошки на италианския премиер Силвио Берлускони, на американския президент Барак Обама и френския му колега Никола Саркози.

Деница Бояджиева
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама