Правописът и пунктуацията обаче продължават да куцат, констатираха от МОНМ в деня, в който излязоха резултатите от матурите.
Повече отлични оценки и по-малко двойките има на матурите тази година. Налице е сериозен отлив на учениците, избрали да се явят на изпит по география, но е увеличен броят на тези, които са държали изпит по биология и здравно образование, философски цикъл и английския език, посочиха министър Сергей Игнатов, зам.-министър Милена Дамянова и Таня Костадинова от МОНМ.
Като цяло резултатите са по-високи в сравнение с миналата година, а скалата на оценяване е останала непроменена.
Все по-малко ученици отказват да пишат текст, констатираха от просветното министерство. Тази година само 30% от явилите се на матура са решили да разчитат само на теста, докато през предходните 3 години повече от 40% от учениците изобщо не са писали есе или интерпретативно съчинение. Сега равен брой ученици са предпочели есето и съчинението - по около 35%. Расте процентът на онези, които успешно са се справили с резюме на текст.
Като основен проблем за поредна година се констатира незнанието и недоброто владеене на правописната и пунктуационна форма. Правописът се владее по-скоро теоретично, но когато трябва да се приложи, имало затруднения.
Учениците от профилираните гимназии са най-добри, после следват училищата по изкуствата, СОУ-тата и накрая са професионалните гимназии.
Италианският лицей се очертава с най-висок резултат на матурите, следва го 91-ва НЕГ, на трето място е американският колеж.
Най-добре са се представили зрелостниците от София, Стара Загора и Пловдив, а най-слаби резултати са показали децата от Разград, Търговище и Шумен.
Най-добрите есета и литературно-интерпретативни съчинения пък ще бъдат публикувани на интернет страницата на министерството, за да бъдат поощрени и мотивирани най-добрите ученици.