БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Мощна експанзия на българския пазар заформя Билла

1 5842 18.01.2008
Мощна експанзия на българския пазар заформя Билла

Още нови филиали открива австрийската верига, която налага и свои марки. Вече ще се атакуват клиенти и в по-малки населени места.


Според източници, близки до австрийската преса, консорциумът Билла се кани да открие 10 нови филиала в България. Замислена е нова експанзионистична стратегия, според която ежегодно ще се откриват най-малко по осем нови супермаркета, така че да се достигне до предварително замислената цел от общо 75 филиала. Концентрацията на магазини трябва да продължи, слизайки към по-слабо населените места и да покрие области с население, възлизащо на 30 000 души.

Билла е лидер на пазара в Австрия. На българския веригата стъпи през 2000 г. В момента тя има 29 филиала, от които седем се намират в столицата София. Все още в България са застъпени супермаркетите от универсален тип. В Австрия клиентите познават и по-малки магазини от веригата Билла в по-малките квартали. Вероятно по-нататък ще се експлоатира и този тип. От известно време насам се залага и на типичните за Билла марки, които са по-икономични, но с доказано добро качество.

Благодарение на супермаркетите Билла българинът вече пазарува като европеец - в по-големи количества по веднъж седмично за по-дълъг период от време.

Известно е, че големите вериги от супермаркети залагат и на още едно добре изпробвано в търговията средство - ароматостимулаторите. В отделните отдели се атакуват отделни сензорни рецептори на купувача, за да бъде стимулиран той да купи определени продукти.

Frognews.bg


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама