НОВИНИ


Чужденците яко пазаруват, нашите пестят

7 5070 14.09.2011
Чужденците яко пазаруват, нашите пестят

Българинът купува само най-необходимото, а търговците отчитат добри обороти единствено по морето.



Там и големите вериги, и малките фирми благославят туристите, най-вече руските, които не се стискат да купуват най-хубавото и скъпото, известява в. Труд.

 

В малките градове във вътрешността на страната квартални бакалии отбелязват 40 на сто спад на продажбите и са на ръба на фалита. "Рядко някой ще купи цяло кило сирене", жалва се старозагорски търговец. За нови дрехи и обувки не говорим - магазините за втора употреба преживяват истински ренесанс. 2011 г. е тежка и за търговците на бяла и черна техника, които за първото полугодие отчитат по-малко продажби на телевизори и климатици. Добри са продажбите само на нови IT продукти.

 

По морето алъш-веришът върви, а в страната агонизира. Това показа проверка на “Труд”, провокирана от последните данни на националната статистика за вътрешната търговия за юли. Спасителният пояс за морските търговци са туристите, най-вече руските. “Да са живи и здрави руснаците! Благодарение на тях оборотите в хипермаркетите по морето са дори по-високи от м. г.” Това признават от голяма търговска верига с магазини в Бургас и Варна. И рисуват профила на руския летовник- широко скроен, заможен и щедър. “Купуват най-хубавото - ако ще е водка, няма да е куча марка, а “Руский стандарт”, и то не една бутилка, а най-малко две. А тези, които са се сдобили с апартаменти по Черноморието, се обзавеждат не с мебели от ПДЧ, а от масив.”

 

Компаниите за бързооборотни стоки са доволни и от румънските гости, които на път за родината пълнят колите, защото у нас всичко е по-евтино. На другия полюс е търговията на дребно в страната - вяла, с по-скромни обороти. Това показват данните за Стара Загора, Пловдив, Пазарджик, където на ръба на фалита са стотици квартални магазинчета. И показват на практика картината на свитото вътрешно потребление.

 

По данни на националната статистика от края на миналата седмица потреблението на храни, напитки и цигари през юли бележи леко повишение от 0,5% спрямо предходния месец. Но това е, защото се отчитат и оборотите на големите вериги. (Труд)
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама