Нов локомотив по линията София-Русе се запали в движение. Пострадали няма.Старите чешки електрички горят като факли, твърдят стари жепейци.
Локомотивът на бързия влак по линията от Русе за София се е запалил. Инцидентът е станал край село Одърне, Плевенско.
Всички пътници са евакуирани, няма пострадали. Инцидентът е възникнал около 09.00 часа в района на спирка Одърне в междугарието между гара Пордим и гара Каменец. Своевременно задимяването е локализирано и потушено от локомотивната бригада с три пожарогасителя. Извикан е дизелов локомотив, който е откарал композицията в гара Пордим. Останалата част от композицията не е била обхваната от огъня.
Повикана е и пожарната, за да огледа мястото за по-голяма сигурност. Няма пострадали. Не са нанесени материални щети на вагоните, нито на локомотива. Заради по-голямото закъснение, в Плевен на пътниците във влака е била раздадена вода.
Това е поредният инцидент с пожар във влакова композиция на БДЖ. Само преди дни, на 3 септември, в района на гара Мездра се запали локомотивът по същата линия Русе - София. Горящата машина бе изтеглена на безопасно разстояние, а влакът продължи пътя си с друг локомотив.
Старите чешки електрички горят като факли, твърдят стари жепейци. Всичките са пожароопасни заради напрежението от 20 000 волта и голямото количество леснозапалимо трансформаторно масло. За последните 18 месеца е имало подобни инциденти с локомотиви от депата в Горна Оряховица и София. Шкодите теглят повече от 70% от бързите и товарните влакови композиции у нас. Първите електровози „Шкода“ са внесени в България в началото на 60-те години на миналия век. Тогава цената им е била около 1,5 млн. лв., а сега е много по-висока. През последното десетилетие БДЖ не са внасяли нови електровози.
frognews.bg