Четвърти пореден ден продължава стачката в БДЖ. Пътническите и товарните влакове отново няма да се движат на територията на цялата страна между 08.00 и 16.00 часа.
През третия ден на стачката от Централна гара София, гара Перник, гара Мездра, гара Горна Оряховица, гара Пловдив, гара Бургас не бе пуснат нито един влак. От 261 влака, спряха 201 като процентът на спрените влакове е 77.
В събота в предаването „Седмицата" по Дарик министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че работещите в железниците са наясно, че алтернатива за спасяването на БДЖ няма, а стачката е провокирана от ръководството на синдикатите. Проблемите са тежки, защото, ако кредиторите предприемат по-сериозни действия, дружеството ще бъде обявено в несъстоятелност. Той подчерта, че исканията на синдикатите са по-широко обхватни от това, което правителството предлага като спасителни мерки за дружеството, и затова няма как управляващите да се съгласят с тях.
Министър Московски уточни, че ако дружеството бъде оздравено, ако доверието на кредиторите и хората към БДЖ се върне, то през 2013-2014 г. Европейската комисия ще ни отпусне 600 млн. лева за нови влакове.
Според транспортния министър ако стачката остане в краткосрочен план, ще се икономисат разходи, но в дългосрочен план - ще се изгуби цялостният потенциал на железниците. По думите му въпреки планираното увеличение на цената на билетите, влакът ще си остане най-евтиният вид транспорт, но и най-некачественият. Московски не скри, че подвижният състав на железниците е абсолютно амортизиран, на 25 години, а "вагоните с усилия се пускат в що-годе приличен вид".
До стачката се стигна, след като на 4 ноември от ръководството на БДЖ обявиха поредица от мерки за оздравяване на компанията. Сред тях са намаляване на персонала с над 2000 служители, повишаване на цените на билетите, намаляване на броя влакове в движение, като това няма да доведе до закриване на линии, както и приватизация на „Товарни превози" и продажба на неоперативни активи.
На служителите мениджмънтът предлага да напуснат доброволно, като получат шест брутни работни заплати, което Владимир Владимиров определя като „жест". От ръководството на БДЖ, както и транспортният министър Ивайло Московски многократно обясниха, че железницата е в технически фалит от години и стачка би довела компанията до колапс. Прилагането на оздравителни мерки, което да подобри финансовото състояние на дружеството, е наложително, категорични са от компанията, транспортното министерство и анализатори. Това от своя страна ще даде възможност на БДЖ да се възползва от европейски средства в програмния период 2014-2020.
Синдикатите обаче обявиха, че не са съгласни с ускоряването на реформата, настояват за нов колективен трудов договор и се съмняват в заявеното от ръководни кадри фактическо състояние на превозвача. Те обявиха, че започват ефективна стачка от 24 ноември. Тя ще е ежедневна в интервала между 8 и 16 чака и ще доведе до спиране на влаковете. Синдикатите твърдят, че стачката е законно, а ръководството на компанията, че не е. Владимир Владимиров изчисли загубите от нея на 600 000 лв. дневно, а министър Московски изрази мнение, че това ще доведе железницата до сигурна ликвидация.