Дори чужденците ще имат право на глас за референдума Бургас-Александруполис. Преобладава мнението, че щом се работи с нефт, винаги има опасност, но въпросът е колко души ще излязат да гласуват.
На 17 февруари гражданското общество на Бургас заявява своята позиция за петролопроводя Бургас-Александруполис.
Бургазлии ще гласуват в 285 секционни избирателни комисии. За да се икономисат средства, те ще бъдат 5, а не 7-членни. Секции за гласуване ще има в затвора и в болничните заведения на община Бургас. За да са валидни резултатите от референдума, трябва да са гласували над 50 % от избирателите на община Бургас, а за определената теза „За" или „Против" също да са гласували повече от половината, отишли до урните бургазлии, стана ясно още от работната среща. Бюлетините ще бъдат две. С едната ще се гласува в подкрепа изграждането на петролопровода, а с другата - против. И чужденците ще са с право на глас за референдума Бургас - Александруполис.
В зависимост от изхода на референдума и от вота, бургаските граждани ще дадат допълнително право на кмета, общинската администрация, общинския съвет да отстояват правата на Бургас, заяви по БНР кметът Димитър Николов. Самият той ще призове бургазлии да бъдат активни и да излязат да гласуват. Това е първи референдум и в известен смисъл може да вдъхне кураж и смелост на всички останали и общини, и региони в България, които тепърва ще придобият смелост за провеждане на такива референдуми за локални проблеми, добави Николов.
Млади бургазлии създадоха електронния сайт “Кажете НЕ на Буя”, за да популяризират референдума "Бургас-Александруполис". Вече и еколози от Европа са призовавали бургазлии да гласуват на референдума.“Приятели на Земята-Европа” е мрежа от 31 екологични организации с обществен интерес от цяла Европа. Те смятат, че исканията на бургазлии са обосновани и трябва да бъдат чути от българското правителство. Междувременно в Бургас по покана на Общината гостуваха европейски експерти по борба със замърсяването от разливи на нефтени продукти, включително и при случаи на потънали кораби. Всички те бяха на мнение, че щом се работи с нефт, винаги има опасност.
Frognews.bg