Сред главните цели на Асоциацията са повишаването на ефективността на инвестициите в областта на рекламата и въвеждането и развитието на стандарти за етична комуникация към потребителите, съобщиха учредителите.
На 12 февруари 2008 г. се проведе Учредително събрание, на което беше
създадена Българската асоциация на рекламодателите /БАР/.
Учредители на БАР станаха 11 компании: "Байерсдорф България", „Белла
България”, „Данон Сердика”, „Каменица”, „Кока-Кола България”, „Глобул”,
„Крафт Фуудс България”, „Мобилтел”, „Нестле България”, Обединена
Българска Банка, „Хайнекен/Загорка”. За председател на УС е избран
изпълнителният директор на „Нестле България” Антонис Кандзелис.
Асоциацията ще представлява своите членове при регулирането на
отношенията им с държавните органи и институции, медиите, рекламните
агенции и сдруженията на потребителите. В Устава на БАР е заложена
програма за създаване на механизми за защита принципите на лоялната
конкуренция и отговорната, етична комуникация към потребителите.
снимки Вяра Йовева
11-те компании, членуващи в БАР, са единодушни, че трябва да бъде създадена мрежа за обмен на професионален опит, предоставяне на информация и експертна помощ в областта на рекламата, с оглед повишаване на нейната ефективност. Компаниите вярват, че рекламата има важно място в съвременното общество, тя стимулира иновациите и конкуренцията и пряко допринася за икономическия растеж и създаването на нови работни места. Frognews.bg