Плановете за развитие на софийското летище понесоха сериозен удар, след като стопанисващото го държавно дружество загуби делото срещу кувейтския строителен консорциум в Парижкия арбитражен съд. Това казва транспортният министър Ивайло Московски пред Bulgaria On Air.
Дружеството ще трябва да изплати 38 млн. долара обезщетение на компанията Mohammed Abdulmohsim Al-Harafi and Sons, построила пистата на новия терминал на софийското летище със заем от Кувейтския фонд за развитие.
Същата заведе иск срещу Летище "София" за забавяне на разрешителните за строеж, оскъпяване на работата и неизплатени суми. Тогава позицията на транспортното ведомство бе, че кувейтците не са представили фактури за допълнителните си разходи и затова те не са им покрити.
В крайна сметка Парижкият арбитражен съд се е произнесъл в полза на кувейтската страна.
Получихме писмо, което ни известява, че кувейтският консорциум е спечелил арбитражното дело в Париж и Летище София трябва да заплати 38 млн. щатски долара, коментира пред изданието Ивайло Московски . Това на практика лишава летището от възможността да реинвестира в развитието си.
Според експерти ефектът от разширението на летището и построяването на втори терминал е изчерпан. Броят на обслужените пътници нараства непрекъснато и съвсем скоро капацитетът му вече няма да е достатъчен. Заради това още от миналата пролет се обсъжда вариантът летището да бъде отдадено на концесия, по примера на тези в Бургас и Варна.
Ако анализите ни покажат, че за осъществяването на амбициите ни за Летище София са нужни толкова и толкова инвестиции, тогава ще решаваме по какъв начин да го направим, казва Ивайло Московски.