Откриването на 62-то издание на музикалния фестивал в Сан Ремо е обект на остри критики в италиански медии заради изявите на Адриано Челентано в ролята на пеещ конферансие, съобщава БТА.
"Фестивалът започна с проповед на Челентано. Певците останаха на заден план и с право се ядосаха", пише всекидневникът "Джорнале". Според Челентано, разказва по-нататък вестникът, светът е загробен от егоизма на банкерите, от свръхбързите влакове, от Меркел и Саркози, които налагат на Европа да им купуват оръжието и танковете.
Адриано изпадна в мистична криза и изнесе проповед на проповедниците, като атакува свещениците, че не са способни да разговарят с бедните и да им внушават крайната цел, за която сме родени - Рая. Упреци бяха отправени към издания като "Авенире" (официален всекидневник на Конференцията на италианските католически епископи) и "Фамилия кристияна" (най-тиражирания католически седмичник) с призив те да бъдат закрити заради лицемерие.
"След този хаотичен изблик Челентано се върна с песента "Чужденецът" към братството, евангелието, Исус и самаряните", пише "Джорнале". Показателен е също портретът на Челентано, който поднася известният коментатор Марчело Венециани.
"Отдавна е навършил 70 години, задавя се от пари, живее в околностите на Милано в дворец с парк и басейн, има малко коса и голям клан, женен е за красива жена бивша актриса, навремето свиреше на китара, но все още епизодично пее, смята се за Господ, гледа да се хареса на околните и държи да диктува законите на телевизията. Не става дума за Берлускони, а за Челентано и неговото възнесение на Сан Ремо," изтъква коментаторът.
"След като спаднаха успехите му, премина от песента към проповедта и се превърна в екологически непоносим теолог на самия себе си. Предпочитам Адриано, който пее, пред Челентано, който говори. Пеещият Адриано разпалва сърцето, говорещият Адриано угасява мозъка", заключава Венециани.