Човекът е човек, когато е на път! Да ама не. Не и ако попадне на един по – особен път, забравен от бога, както и от представителите на Фонд „Републиканска пътна инфраструктура” и от местните кметове.
Става въпрос за пътят от София за Доспат и по-точно отсечката между Велинград и Доспат. Толкова е ужасен, че пътувайки по този маршрут човек дори си мисли, че е объркал нещо и е хванал някой малък междуселски черен път, но се оказва, че няма грешка. Именно това е пътят - през Сърница за Доспат, който прилича на бойно поле. Обсипано с кратери, причинило десетки катастрофи, изпотрошило хиляди автомобили, зловещото шосе продължава да пустее, за което между другото плащаме винетна такса.
Според местните хора, тъй като в този район е развит дърводобива, големите камиони, превозващи дървен материал са допринесли за разбиването му, както и дъждовете. Но какво от това, нали именно за това плащаме данъци и такси.
Насред окопите изведнъж се появява табела с обозначение "Пътят в ремонт" в следващите 13 километра. Там вероятно трябва да търсим причината за стесненията в някои участъци. Явно обаче ремонтните дейности са приключили, тъй като наоколо няма нито помен от машини за асфалтиране и работници. Точно по отношение на този ремонт кметът на Сърница Мехмед Асан Карамолла каза пред Frognews.bg, че е бил започнат миналата година от община Велинград, но поради зимните условия е спрян и сега и той се учудвал защо не е подновен.
Но какво да правиш като си попаднал вече в този зловещ участък, кръстиш се и продължаваш напред.
„Колата ми се тресеше, сякаш е пред разпад. Само, който е бил там може да разбере за какво говоря”, коментира изпатила си жена в интернет форум. Друг разярен пострадал пък пише: „Пътувам за Сърница по път, по който явно е стъпвала Годзила - това не са дупки, а частични липси от пътя и не можеш да осъзнаеш, защото колата ти попада цялата в тях.”
Тези отсечки са отговорност на Фонд „Републиканска пътна инфраструктура” и ние нищо не можем да направим, това каза кметът на Сърница пред Frognews.bg.
И какво остава да търсим причината във фонда, чиито шеф Веселин Георгиев напусна в началото на февруари след като в средата на януари т.г. в медиите беше публикувана информация, че фирмата, която управлява единият му брат, е получила от фонда поръчки за 120 млн. лева. Става дума за фирма "Биндер", като самият Веселин Георгиев е бил един от управляващите й допреди две години. След като е поел държавния пост, позицията му заема неговият по-малък брат Емил Георгиев. Освен това, двама служители на Фонд "Републиканска инфраструктура" бяха арестувани, заради това, че поискали подкуп от 50 000 лева.
Изглежда, че да чакаме да се оправи този четвъртокласен път се оказва мисия невъзможна при тези обстоятелства. А се носят слухове, че обикновено тези поръчки се дават на приближени лица и шансът да се изпълнят качествено е минимален.
Даниела Георгиева