БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


ЕРП-тата пак се пазарят за цените на тока

22 6016 29.02.2012
ЕРП-тата пак се пазарят за цените на тока

EVN България и Е.ОН предлагат на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране по-високи цени на тока и парното.



С 9,1% да поскъпне електроенергията за битови потребители от 1 юли предлага елекроразпределителното дружество Е.ОН, което снабдява с ток Североизточна България.

 

Увеличението на цената би повишило с 4 лева месечната сметка на домакинство, съобщи БНР. Засега от Е.ОН България няма да предлагат въвеждането на цена за мощност.

По-рано днес и EVN България обяви предложенията си за следващия отоплителен период от юли 2012 до юни 2013.

 

От дружеството искат повишаване на тока за битовите и стопанските клиенти със средно 3,6%, а на парното - с 1,4 на сто за мегаватчас без ДДС.

 

Междувременно и третият елразпределител - ЧЕЗ, мотивира искането си за по-висока цена на тока.

 

Предложението на компанията за периода юли 2012 - юли 2013 година са за средно увеличение на крайната цена на електроенергията от 0,7 ст. на киловатчас, без ДДС  или 6.44%.


За битовите клиенти цената би била по-висока с 1,0 ст. на киловатчас (1,1 ст./квтч. дневна и 0,9 ст./ квтч. нощна тарифа), а за бизнес клиентите на ниско напрежение на компанията - с 0,8 ст./квтч, без ДДС.

 

При средномесечна консумация на домакинство в Западна България от 200 квтч (включително дневна и нощна тарифа), или 32,45 лева (с ДДС), средномесечната сметка за електроенергия би се увеличила с 2,49 лева (с ДДС).

 

ЧЕЗ предлага цената за достъп до елразпределителната мрежа за обекти на бизнес  клиенти да бъде цена на 1 квт мощност за един ден.

 

Ценовото предложение на ЧЕЗ се основава на реалната бизнес ситуация, отчитайки средногодишната инфлация в размер на 4,2% обявена от Националния статистически институт, необходимостта от инвестиции, либерализацията на пазара и мерките за повишаване на енергийната ефективност.

 

Генерирането на необходимите приходи за периода не е задължително да се постигне чрез увеличение на цените за крайните потребители. То може да бъде постигнато и чрез промяна на разпределението на цената по веригата производител -  доставчик, коментират от компанията.

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама