Промените в използването на синя зона в центъра на София главно целят намаляване на притока на автомобили.
"Синята зона" в столицата ще е двойно по-скъпа - 2 лева на час, но далече няма да е само в идеалния център, а и около ИСУЛ, Медицинска академия, бул. "Шипченски проход" и т.н. Новата "зелена" зона ще струва 1 лв. на час. Платено ще се паркира и в събота до 14.30 ч. Според зам.-кмета по транспорта на Столична община Любомир Христов приходите няма да бъдат по-големи, отколкото са в момента, дори може да се стигне до някакъв процент намаление.
”Не бих се съгласил, че мерките, които се въвеждат като фискален инструмент, са насочени към самоцелно акумулиране на допълнителни средства”, каза той. От година и половина се правят обсъждания и изследвания на експерти за промяната в организацията за паркиране. Те показват, че ефективното запълване на тази зона е в порядъка на 80 до 85%.
Всички предложения за изменения в организацията на паркирането в центъра на София ще влязат в сила от 1 септември.
Тогава, когато ще имаме втора линия на метрото, ще имаме 3000 места за паркиране в буферни паркинги, които са по периферията на града, ще имаме течаща процедура за обновяване на тролеите на София, т.е - комплекс от мерки, които са свързани с подобряване на обществения транспорт и създаване на алтернативи, каза още Любомир Христов.
От 1 септември увеличаванета на цените за паркиране в идеалния център, са свързани със създаването на добра алтернатива за паркирането на буферните паркинги.
В първите два часа хората, които ще паркират автомобилите си, ще ползват метрото безплатно, следващите часове до края на работното време на метрото, ще бъдат по 50 ст. Така ще се намали притокът на автомобили в центъра.
На територията на двете подзони – зелена и синя - се създават 20 карета, в рамките на които, хората, които живеят там, могат да паркират при преференциални условия.