НОВИНИ


Стачната готовност на транспортните работници остава, решението взимат днес

0 5569 13.05.2007
Стачната готовност на транспортните работници остава, решението взимат днес

Ще се обсъжда договорката с работодатели и община за увеличение на основната заплата с 200 лв. от 1 юни плюс 9 лв. за храноден. Учители и лекари могат да се преквалифицират като шофьори; научните работници от БАН също да почват да учат как се върти геврека


Кризисната ситуация по повод обявената за утре, 15 май, стачка на градския транспорт в София ще обсъжда на извънредна сесия Столичният общински съвет. Градският парламент ще разгледа исканията на стачкуващите и предприетите до момента мерки от страна на Столичната община.
В същото време стачните комитети в дружествата "Електротранспорт" и "Автотранспорт" ще обсъждат договорката от вчера с работодатели и община за увеличение на основната заплата с 200 лв. от 1 юни плюс 9 лв. за храноден. Договорката за тези цифри беше постигната на среща, продължила два часа в Столичната община. Очаква се споразумение да бъде подписано днес, след като с предложението на общината и дружествата "Автотранспорт" и "Електротранспорт" бъдат запознати ватмани и тролейбусни, и автобусни шофьори. От синдикатите обаче подчертаха, че стачната готовност остава и все още не може да се говори за отмяна на насрочената за 15 май стачка. Заместник-кметът по транспорт Велизар Стоилов заяви, че средствата за увеличение на заплатите ще се осигурят от вътрешни резерви на дружествата и от общинския бюджет. Той не конкретизира каква общо сума ще е необходима. В същото време подчерта, че не се предвижда увеличение на билета за транспорта като компенсация на по-високите заплати. Стоилов допълни, че ще се настоява преференциалните пътувания, за които общината дава над 50 млн. лева годишно, а държавата едва 14,5 млн. лева, да се поемат изцяло от републиканския бюджет. Председателят на транспортната комисия към СОС Радослав Тошев подчерта, че за облекчаване на трафика в столицата са необходими поне 1000 служители на КАТ, които да регулират движението и да наказват водачите, които карат в бус лентите. Освен това той оттегля докладната си за отдаване на нови автобусни линии на концесия, като по този начин удовлетворява едно от исканията на синдикатите. Стачните комитети в градския транспорт на София настояват за ръст в заплатите с 250 лева, редовно изплащане на болничните, облекчения в данъците, по-добри условия на труд.

Междувременно пресата днес отбелязва, че медицинските сестри и учителите могат да си скъсат дипломите и да тръгнат на курсове за ватмани. Причината е, че като шофьори те ще взимат в пъти повече пари, отколкото като специалисти по здравеопазване или просвета. Столичната компания за градски транспорт и без това търси 160 шофьори. "Фрогнюз" добавя, че към мераклиите да въртят геврека мога да се включат и научните работници от БАН, чиито заплати останаха смешно ниски и пратиха хората на науката на абсолютното обществено дъно във време, когато в Европа се отделят все повече средства за наука с мисълта, че се прави инвестиция в бъдещето, която десетократно ще се изплати. "ФН"


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама