Министърът откри недостатъци, които ще се оправят за сметка на строителя. Тя отсече, че по-добре това да става сега, докато все още се строи, отколкото след дъжд качулка.
Недостатъци по новостроящите се участъци на магистрала "Тракия" откри министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която днес направи внезапна проверка с подвижна лаборатория на якостта на пътя и носимоспособността на ЛОТ 4. Някои от пробите показвали леки отклонения от стандартите и показателите. Те трябва да бъдат коригирани до 1 май за сметка на изпълнителите.
Павлова отсече, че не приема като изпълнение бордюрите по ЛОТ 3 и те ще бъдат премахнати. Същото се отнася и за циментова стабилизация от близо километър на пътя. Слоят под асфалта не бил достатъчно плътен.
По-добре е забележките да бъдат направени сега, при проверките и строителството, вместо накрая - при приемане на обекта, смята Павлова. Все пак ЛОТ 3 е напреднал въпреки дефектите. По ЛОТ 2 имало вълнообразни участъци, които също трябва да се оправят.
Пътният възел на Нова Загора е слегнал и ще трябва да бъде преработен и възстановен; подходите към надлеза над автомагистрала „Тракия” при Нова Загора са пропаднали, защото насипът не бил уплътнен и ще се преправя, за сметка на строителите.
Мостра на предпазни огради за птици, които ще се монтират на 14 км, показа министър Павлова. Тази мрежата няма аналог в световната практика. Тя е висока 4,5 метра, като по изискване на еколозите е с оранжев цвят, а в горната й част са нарисувани силуети на птици, за да не се блъскат в нея.