За да се огъне така вагонът, трябва да е имало катализатор; одеалата и дървените конструкции, които са запалими и горят, сами не могат да доведат влака в такова състояние, обясни директорът на БДЖ.
Железницата е била, е и ще продължи бъде най-сигурният транспорт. Инцидентът във влака София-Кардам не е бил железопътно произшествие, а пожар във влака, обясни Олег Петков, изпълнителен директор на БДЖ по бТВ. БДЖ правели собствено разследване за трагедията край Червен бряг. В рамките на разследването се изяснявали причините, правели се технически експертизи и анализи, а всички служители на железниците, участвали в инцидента, били разпитани по два пъти. Специалистите, видели състоянието на влака след пожара, заявили, че за да се огъне така вагонът, трябва да е имало нещо друго, някакъв катализатор, тъй като одеалата и дървените конструкции, които са запалими и горят, сами не могат да доведат влака в такова състояние. Олег Петков изясни, че не може да се даде повече информация от показанията на разпитания шафнер, защото има следствие, но рано или късно ще се даде отговор на всички въпроси.
Междувременно стана ясно, че за 2007 г. БДЖ е на печалба, но това били икономически резултати, не особено показателни за цялостното състояние на железниците, още повече, че печалбите на БДЖ били от продажба на имоти. Frognews.bg