Причините за инцидента с военния самолет МиГ-29, който падна вчера близо до село Голям Чардак могат да са най-различни. Затова е назначена специална комисия, която да провери случая. Това заяви генерал-майор Константин Попов командир на Военновъздушните сили в интервю по БНТ.
МиГ - 29 е един много хубав самолет. Той е много надежден. Животът на един такъв летателен апарат може да бъде от 20 до 40 години, а тяхната изправност се проверява преди всеки полет, обясни генералът.
По думите му предстои да бъде разчетена черната кутия на самолета, който се разби вчера край Голям Чардак, за да се разбере какви са конкретните причини за инцидента. Попов е категоричен обаче, че летците на разбилия се самолет са взели правилни мерки.
Решението за катапултирането на пилотите от горящия изтребител Миг-29 е взето едновременно от екипажа на самолета и от кулата за ръководство на полетите. Летците са отклонили изтребителя почти на 90 градуса, за да се избегнат максимално населените места, каза още Попов.
Той обясни, че задачата на екипажа на МиГ-29, е била "тактически прихват", съвместно с американски пилоти. Още при самото излитането на самолета, екипажът е установил огън в задната част на машината. Пламъците се виждали и от земята.
„Това е комплекс човек-машина. Винаги ги делим на две - или човешка грешка, или машината. Точно затова и работи тая комисия, която изследва абсолютно всички параметри, които се записват на борда на двигателите, а те са много. Вземат се обяснения от ръководител на полетите, от летците, от други хора. Проверява се цялата документация", уточни генералът.
Самолетите МиГ-29 са произведени в периода 1988-1989 г., като летателният им живот е до 2029 г. По думите на генерал-майор Попов, изтребителите са сравнително сигурни, а инцидентите с тях са редки.
Проверките по сигурността на самолетите преди излитането им са строги, а подготовката на пилотите е безспорна.