Нелепи вътрешни правила в столичната компания "Софийска вода" се оказват сериозна пречка пред потребителите. Освен това тези условия са причина за загуба на средства от страна на клиентите.
Оказва се, че в случай на грешка от страна на компанията при отчитане на данните и начисляване на по-голямо от действително изразходваното количество вода, клиентът остава с вързани ръце докато не заплати на компанията да му се провери отново водомера. За да се поправи тази грешка пострадалият трябва да подаде молба в Софийска вода, за да му се направи извънреден отчет. Тази молба обаче се заплаща, като цената и е 9 лева. Междувременно начислените в повече кубици вода трябва да се заплатят, в противен случай започва да тече лихва върху тази сума. Ако пък откажете да заплатите сумата, отново се връщате в порочния кръг и продължават да ви прехвърлят от човек на човек докато лихвата продължава да се натрупва.
Излиза, че в старанието си да се предпази от недобросъвестни клиенти, установявайки надълго и на широко причините за надписването на сметка, компанията подлага клиента си на досадни и излишни процедури, вместо да потърси проблема в своите редици.
И въпреки, че компанията цели да подобри качеството на услугите си с различни новости като записване на телефонните разговори и др., процедурите все пак си остават тромави и клиента бива прехвърлян от специалист на специалист.
Но най-неприятното и фрапиращо в тези ситуации е фактът, че пострадалият трябва да заплати за поправянето на грешка, която някой служител на компанията е допуснал, която компания за съжаление е монополист. Явно в този факт се крие причината за нези парадоксални случаи, в които не стига че са нарушени правата на даден клиент, ами и той трябва да „досажда” на Софийска вода, за да се стигне да разрешаване на проблема. Frognews.bg