Изложенията от световна величина налагат и нови политики и насоки в развитието на туризма. На туристическата борса в Лондон в края на миналата година акцент бе поставен на „туризма към дома".
Някой от индустрията се е досетил, че имигрантите по света понякога представляват съществен процент от една нация. Това роди идеята за новата платформа, наречена „Туризъм към дома". Така всеки българин, комуто е домиляло за родината, може да се вдигне с цялото си семейство и с децата, които никога не виждали България, и да им покаже миналото си. От туристическата агенция трябва да осигурят пътуване по всички любими от детството кътчета, дори и посещение на села и бригадирски лагери, на места, които вече не съществуват и са вече нещо друго.
Разбира се, у нас нито един туроператор не е наченал подобна услуга, но за германци, руснаци, французи, англичани, италианци това е особено печелившо начинание. Оказва се, че за да преживеят отново детството си, туристите са склонни да платят повече, отколкото за луксозен туризъм, но да получат точно онова, което са таили в душата си. Тук браншът трябва да навлезе още по-дълбоко в онова, което вече всички признават - да бъде личен, персонален и далеч от груповите прояви. Така туроператорът става изповедник, приятел, който счита за изключително важно да изпрати цяла фамилия в село Долна Липница, например, за да види цялата фамилия полето с домати, където таткото е бил на бригада.
снимки Вяра Йовева
www.infotourism.net