НОВИНИ


2516 жалби на граждани са постъпили при Омбудсмана през 2006г.

1 4810 11.03.2008
2516 жалби на граждани са постъпили при Омбудсмана през 2006г.


До 30 юни миналата година от Омбудсмана са потърсили помощ 1531 граждани. Отчетено е нарастване с 21,7 % на жалбите. Одитът е установил и засилване на активната роля на омбудсмана чрез самосезиране.


Институцията на омбудсмана е постигнала основната си цел - превръща се в определящ фактор за граждански контрол и застъпничество за зачитане на правата и свободите на гражданите от държавните и местните органи и техните администрации, както и от лицата, предоставящи обществени услуги. Това е основният извод от одита на Сметната палата за дейността на омбудсмана в периода.

2516 жалби от граждани се отправени до Омбудсмана на България през 2006 г., сочи доклад на Сметната палата представен днес.
До 30 юни миналата година от Омбудсмана са потърсили помощ 1531 граждани. Отчетено е нарастване с 21,7 % на жалбите. В доклада на Сметната палата се прави извод, че големият брой молби на граждани до обществения защитник е свидетелство, за непрекъснато нарастващото доверие на гражданите към институцията.
За 2006 година отправените писмени предложения и препоръки към общински и държавни органи, както и към лица, предоставящи обществени услуги, са 760.
За шестмесечието на 2007 г. те са 545.

Одитът е установил и засилване на активната роля на омбудсмана чрез самосезиране.
Омбудсманът има активно участие и в законодателния процес чрез предложения за законодателни промени.
Проф. Валери Димитров бе категоричен, че одитът е изключително положителен. Двамата ръководители - проф. Валери Димитров и омбудсманът Гиньо Ганев - се обединиха около виждането, че двете институции имат еднаква цел - доброто управление. Frognews.bg


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама