Никой не можел да гарантира дали утре няма да падне някой мост при силно земетресение. Парите за ремонтите им биха били много по-малко отколкото да се строят нови мостове.
Още през 2007 година е бил изготвен доклад, според който много от мостовете у нас са в аварийно състояние, съобщи по БТВ директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.
Повечето такива съоръжения в България са строени през 70-те години, когато са били проектирани да издържат до 6 степен по скалата на Медведев-Шпонхойер-Карник. При изграждането на мостове днес се изчисляват да издържат до 9 по същата скала. Най-опасни са при земетресения. Ако започнем процедурите сега, след година и половина ще имаме нови съоръжения. А парите, които ще се дадат за ремонти, биха били много по-малко отколкото да се строят нови мостове, обясни Лазаров.
Добре би било процедурите да започнат веднага, за да не се губи време и да не ни изненада зимата, настоя той.