По повод опасенията, че „технологизирането” на железниците ще доведе до нови съкращения, министърът обясни, че синдикатите нямали нищо против хората да бъдат заменяни с технологии.
Държавната железопътна компания ще се снабди с нови влакове, които БДЖ ще получи през 2014 година, каза по БТВ транспортният министър Ивайло Московски. „Реформата е в ход. Оздравяването на компанията ще бъде факт в кратки срокове – дигаме на крак абсолютно фалирала компания,” похвали се той.
„Разписахме правила, с които БДЖ „Пътнически превози” може да влезе като бенефициент в Оперативна програма „Транспорт” още сега. Целта е на 1 януари 2014 г. да разполагаме с 600 млн. лева за нови влакове,” обясни Московски.
Евро парите могат да се материализират под формата на повече от 100 нови влакови състави, ако бъдат приравнени по размер към използваните в момента мотриси на „Сименс”. Те ще помогнат за модернизирането на влаковия парк на държавната железница.
Осъвременяването на влаковете обаче не е достатъчно, според Московски, важна е и модернизацията на инфраструктурата. „Дори тези „Сименси”, които изплащаме, не се ползват с капацитета си, защото я няма инфраструктурата,” обясни транспортният министър. „Европейската комисия ни повярва, че инвестициите, които правим в инфраструктура са реални,” похвали се Московски ден след Комитета за наблюдение в Брюксел.
Модернизацията в държавните железници тече във всички направления. „Онлайн закупуването на билети ще заработи в най-скоро време,” увери министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията. По думите му в момента системата е в тестов режим.
Ивайло Московски коментира и опасенията, че „технологизирането” на железниците ще доведе до нови съкращения. Според него синдикатите нямат нищо против хората да бъдат заменяни с технологии. Сериозен компенсаторен механизъм за намаляването на персонала в БДЖ представлявало и разширяването на системата на столичния метрополитен. По думите на Московски 400 души от персонала на железопътната компания в София са били преназначени в метрото.
Имено за разширяването на метро мрежата е станало дума още по време на Комитета за наблюдение. Става въпрос за строежа на отсечката от „Младост” 1 до Бизнес парка. Проектът ще бъде оформен документално до месец и се очаква да бъде реализиран до 2014 г.