БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Хюндай се изложи пред старта на Евро 2012

4 13120 08.06.2012
Хюндай се изложи пред старта на Евро 2012
Голямото откриване се провали заради повреда на красивия Хюндай...

Шумно рекламираният скоростен влак Хюндай, закупен от Украйна за Европейското първенство по футбол това лято, не можа да тръгне от Харков за столицата Киев.


Събралите се зрители и големци останаха безкрайно разочаровани от провала на голямото пътуване. Причината, както обясниха от прес службата на „Укрзализници”, била от „технически характер”.

 

Съобщаваме, че поради техническа неизправност влакът Хюндай не успя да тръгне по опредления курс от Харков към Киев. Пътниците за Киев бяха превозени с извенреден влак от Южната железопътна линия. Разликата в цената на билетите, ще бъде компенсирана в близките дни”, - се казва в прес съобщението.

 

Ръководството на украинските железници също поднесло дълбоките си извинения на измамените пътници.

През последните години скандалите около южнокорейския гигант Хюндай не са редки. На 6 май 2006 г. босът на Хюндай Чон Чон Гу бе арестуван с обвинение за корупция. Полицейско разследване разкри, че той е превишавал правомощията си и е злоупотребил с огромни средства на компанията.

 

Заговори се, че Чон Мон Гу, заедно със сина си Чон Сон, президент на дъщерната компания Киа Моторс, са създали таен фонд, от който около 1 млрд долара са отишли за подкупи на висши държавни чиновници. Някои от облажилите се в аферата също бяха арестувани. Чон Мон Гу тогава обясняваше, че има грешка и не е злоупотребил с огромната сума.

 

През 2010 г. нов скандал подкопа доверието на клиентите в южнокорейската автомобилна фирма. Някои от акционерите абвиниха шефа на Хюндай, че е злоупотребил с огромни суми и ги е лишил от законните премии. Дадоха го дори на съд, който отсъди Чон Мон Гу да заплати близо 60 млн долара компенсации. Засегнатите обаче останаха недоволни, като твърдяха, че концерна им дължи поне половин милиард.

Скандалите се отразиха на реномето на известната фирма по света.

 

Дори у нас, въпреки шумните реклами и обещавани отстъпки, заявените амбиции за конкуренция с популярните Фолксваген и Форд не се състоя. Двете марки от Германия са лидери по продажби през миналата година. След тях са Дачия, Тойота, Пежо и Шкода.

В Европа положението е същото. Там лидери са Фолксваген, Рено, Опел, Пежо и Ситроен.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама