Това, което липсва на България е маркетинг на дестинацията, от него зависи пазарната реализация на цели региони, това каза Сандра Геречлегер от „da4tourism" на българо-австрийска среща в Банско.
На нея присъстваха представители на 20 австрийски фирми, на Съюза на инвеститорите в туризма, кметове и общинари от планински общини в България.
Според Геречлегер съществуват отлични възможности регионът Банско-Разлог-Добринище-Баня да се превърне в успешна дестинация, но това би могло да стане след като се създадат условия за удължаване на сезона.
Организатори на бизнес форума „Стопанска мисия – туризъм" са Австрийското посолството и „Balkan Holidays".
Според Михаел Ангерер от търговския отдел към посолството, България и Австрия много си приличат по важността, която сектора туризъм има за икономиките на двете страни.
Целта на тази бизнес среща е представители на австрийските фирми да споделят know-how с българските си партньори, особено в областта на планинския, еко и селски туризъм, както и при технологиите за опазване на околната среда и преработване на отпадъци и замърсени води.
Във форума участват още фирми-световни лидери в производството и поддръжката на оборудване за казина и игрални зали, лифтове и влекове, машини за обработка на писти и за изкуствен сняг. Сред гостите са и представители на водещи австрийски компании, които предлагат басейни, строителни материали, дограми, мебели и осветителни системи.
Главният секретар на Съюза на инвеститорите в туризма Соня Колтуклиева обяви, че сдружението ще бъде партньор на австрийската организация за професионално обучение WIFI, която започва работа в България и ще подготовя кадри за туризма. Според г-жа Колтуклиева австрийските туристически организации могат много да помогнат на българските си колеги в дефинирането на българските UPS (Unique Selling Prepositions) , т.е. на отликите на нашия туризъм, които ще превърнат България в различима и предпочитана пред конкурентите ни дестинация. Frognews.bg