Премиерът „отпуши” южната дъга на софийското Околовръстно навръх рождения си ден. Той преряза лентата на участъка при разклона за Бистрица. Така тапата от автомобили, която редовно се образуваше там заради строителството на модерното шосе, падна с три месеца предсрочно.
Оказа се, че Борисов лично и неофициално е инспектирал там довършителните работи и задръстването тази събота и неделя. Премиерът разкри, че искал да види колко са ядосани шофьорите.
„Направих си експеримент и в събота, и в неделя и застанах в началото на това трасе, за да видя колко хора ще ме напсуват. Но такъв случай нямаше. Хората знаят, че правим всичко възможно”, обясни днес Борисов при откриване на новата част от пътя.
Премиерът е доволен и от факта, че „държавата и строителите – в лицето на „Главболгарстрой“, са успели да надхитрят десетките собственици, които са се опитали да спечелят от продажба на земите си край обекта”.
„Изнудваха ни мутри, собственици, бензиностанции”, откровено призна премиерът. Борисов обясни, че това е мястото, където е проявил най-силната политическа воля. Така, освен че отсечката е пусната предсрочно, били спестени 100 млн. лв., като локалните платна на шосето са вкарани под моста и не се е наложило да се дават пари за отчуждаване на терени край пътя.
Бойко Борисов похвали дори и мантинелите на новата част от околовръстното. Премиерът се надява те да издържат на всичко, на което са подложени ежедневно, защото са правени по специална технология. Толкова били специални, че даже са и „глупакоустойчиви” – характеризира металните ограничители Борисов.
На откриването с водосвет бяха и строителният министър Лиляна Павлова и столичният кмет Йорданка Фандъкова. По думите на кмета пускането на на основното трасе на Южната дъга е най-големият подарък за рождения ден на премиера Борисов.
Фандъкова заяви, че ефектът за софиянци ще бъде много голям, защото от 5 години се говори за вътрешния ринг на южните квартали. Тя посочи, че те са едни от най-гъсто населените и този обект им спестява време.
С откриването на този участък от пътя почти завършваме вътрешния ринг, който ще свързва бул. „Александър Малинов“ с бул. „България“, продължи Фандъкова. Според нея остава още едно усилие – реконструкция на бул. „Ал. Малинов“, което ще се случи едновременно с новото трасе на метрото. За него вече има финансиране и през 2014 г. ще бъде завършено.
Следващият етап от пълната реконструкция на софийското Околовръстно е участъкът към Горубляне. Той обаче още не е проектиран и няма финансиране. В момента се подготвял проектът.