В Центъра за превенция и противодействие на корупцията и организираната престъпност са разходвани 2 012 530 лв.
От тях 80% са за осигуряване функционирането на комплексния модел „БОРКОР”, а останалите са за издръжка на центъра и заплати на персонала и на външни консултанти.Това са похарчените суми от 2010 г., когато Центърът е създаден, се констатира в доклад за дейността на центъра, който беше приет на днешното правителствено заседание.
При създаването му на центъра бе предоставена сграда, а фактическата дейност по структуриране и организация на дейността му започна в средата на 2011 г., когато бяха предоставени бюджетни средства за това, пише в решението на министрите. За времето от 1 август 2011 г. до 31 януари 2012 г. беше завършено функционалното и ІТ изграждане на центъра. То включва създаване на методика и организация за адаптиране на управленски модел, организационно развитие, изграждане на комуникационни връзки, на служебна мрежа и база данни, на мрежови инсталации и компютърен център, доставка на инфраструктурни компоненти, на хардуер и софтуерна концепция. Извършен е подбор и се проведе тримесечно индивидуално обучение на първата група риск анализатори, с каквито администрацията не е разполагала до този момент, се посочма в доклада.
От 1 юли т. г. те започнаха самостоятелна аналитична дейност на база на създадения софтуерен прототип за изпълнение на първата възложена задача – изработване на комплекс от мерки, съставляващи цялостна интервенционна система в областта на обществените поръчки. От създаването му до настоящия момент в Центъра са назначени общо 23 служители. С приетите промени в Закона за държавния служител беше решен съществуващият правен проблем за дългосрочно командироване на служители в други администрации, което ще позволи запълване на свободните щатове. В центъра трябва да работят 155 служители, от които 40 ще бъдат постоянно назначени, а останалите 115 – временно преместени от други администрации.