Въпреки че случилото се във влака София-Кардам не било характерен транспортен инцидент, държавните мъже ще се повозят, подобно на Борис ІІІ, на влак, за да дадат рецепта за железопътния транспорт.
Министърът на транспорта Петър Мутафчиев, ръководството на БДЖ и на Национална компания “Железопътна инфраструктура” ще пътуват с влак от София до Червен бряг. Към тях ще се присъединят и депутати от избирателните райони, през които минава маршрутът. Влакът тръгва в 9,50 часа от Централна гара – София. Идеята е да последва и дискусия за спешните промени в правилата на железниците, в законите на държавата и в общуването на органите, които трябва да спасяват човешки живот след трагедията с влака от 28 февруари, когато при пожар в два вагона на влака София – Кардам загинаха девет души.
Транспортният министър Петър Мутафчиев оповести по БНР, че ще участва в инициативата, подета от медиите, и ще пътува във влака София – Червен бряг. Той обаче уточни, че случилото се във влака София - Кардам не е характерен транспортен инцидент. Мутафчиев обясни, че направените проверки са констатирали пропуски и то от страна на персонала по изпълнение на ангажиментите им. Предписанията вече били направени и кушет-вагоните трябва да бъдат проверени. Що се отнася до цената на билетите, за да може да има повече средства за ж.п.-транспорта, стана ясно, че цените на билетите у нас са много ниски, в сравнение с останалите европейски страни.
Коментар на Frognews.bg: Министри и депутати във влак са прелюбопитна гледка. Само горещият спомен за трагедията във влака ковчег и паметта на загиналите 9 българи ни спира да обявим мероприятието за поредния ПР. Не вярвате ли? Известно е, че идеята е дадена от медии, но това не е станало безкористно, а с някои уговорки, разбира се добре платени. Това вече е традиционно сътрудничество на няколко медии, или по-точно на техни шефове, със силните на деня - управляващи и политици. Дано реализацията на инициативата "близо до народа" не се превърне само в кофти ремикс на "Борис Трети кара влака с каскет". Въпреки това е трудно да повярваме в искреността на участниците. Повод ни дава назначението на новите шефове в БДЖ. Направената справка за тяхната предишна работа в системата показва, че те са били виновни и при други катастрофи, но отново и отново се връщат в ръководството по силата на тънки политически сметки. Повод за дозата ирония ни дават депутатски реплики от изминалата седмица. Те се шегували, че ако министър Мутафчиев бе от НДСВ щял да нахлупи каскет като Борис ІІІ, който се пробвал като машинист преди шейсет и повече години. Сега обаче трябвало да играе ролята на Георги Димитров, който също обичал да се прави на народен чове или Тодор Живков, който през 60-те години въвел модата партийните вождове да са задължително с каскети, досущ като обикновените трудови хора.