ПРЕСАТА ДНЕС


Пресата на 18 март

0 3987 17.03.2008
Пресата на 18 март

Вестниците пишат за очакванията на ЕНП за предсрочни избори у нас; за секването на опашките пред КАТ; за България в Шенген на 1 март 2011 г.; за бума на американски коли.


Цветанов: ЕНП очаква предсрочни избори в България, цитира Новинар.

Групата на ЕНП в Европейския парламент очаква предсрочни избори в България, каза председателят на ГЕРБ Цветан Цветанов на пресконференция в Бургас. По думите му от ЕНП били обезпокоени от липсата на контрол при изразходването на средствата от еврофондовете. Цветанов каза още, че голяма част от парите по САПАРД са реализирани по проекти у нас и така програмата не е постигнала целите си.  

Скандал Борисов - Юруков за контрабанда на кафе, повдига въпрос Монитор.

Скандален видеоклип, в който лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов намеква, че шефът на СДС Пламен Юруков върти контрабанда с кафе, бе качен вчера на информационния сайт vsekiden.com. Макар че не съобщава конкретно името на синият председател, който е собственик на фирмата “Спетема кафе”, по време на предизборната кампания за местния вот в края на миналата година бившият главен секретар на МВР говори за трафиканти на кафе, които са си купили цели партии. “В сивата икономика се въртят всичките тези пари от контрабанда на цигари, алкохол, безалкохолни напитки, кафето, ще го натъртя три пъти, кафето, вие се сещайте защо толкова, вносителите на кафе, след това се купуват цели партии”, казва столичният кмет на пресконференция в Свищов. Вчера Борисов бе лаконичен и отсече “Не съм гледал клипа. Не ме интересува. Не се занимавайте с глупости”.

Искаме равни субсидии в ЕС, съобщава Дневен Труд. 

България първа развя вчера байрака на бунт в ЕС срещу неравенството в изплащаните субсидии от евробюджета за фермерите от старите и новите страни членки на общността. Девет държави подписаха декларация и подкрепиха политическата инициатива на страната ни ЕС по-бързо да свие и премахне разликата в парите, изплащани на единица площ. Българският земеделски производител започна членството си в ЕС с 25% от субсидията на фермера от Стара Европа. Приетите през 2004 г. 10 държави сега получават 45%. Първите 15 вземат повече, въз основа на исторически заварено положение. Европомощите на българските фермери ще се изравнят с 15-те чак през 2016 г.

Опашките в КАТ секват лятото, предрича Стандарт.

Опашките в КАТ ще секнат наполовина до края на лятото. Причината е, че МВР и общината ще строят втори пункт за регистрация в столицата. Той ще се намира до комплекс "Църна маца" преди магистрала "Тракия". Теренът за КАТ-2 вече е урегулиран. В момента на мястото се прави елинсталация, канализация, интернет и телефонни връзки. След това предстои изграждането на пункта. Предполага се, че сградата ще отвори врати до началото на есента. Там МВР ще праща за регистрация всички нови автомобили, както и колите от лизинговите къщи, които за първи път ще получават номера. Освен тях в КАТ-2 до "Църна маца" ще се регистрират тирове, камиони, микробуси и други возила, които трудно се придвижват в центъра на столицата. Така регистрацията на автомобили в кв. "Дървеница" ще се намали наполовина. Досега всеки ден в столичния КАТ номера получават повече от 900 автомобила. С построяването на втория пункт регистрацията на коли ще бъде разделена на две. Така във всеки един от пунктовете ще се дават номера средно на 450 возила. По този начин на хората ще бъде спестено поне 2 часа висене на опашките. Освен пункт за регистрация на "Църна маца" ще има и огромна борса за автомобили. Идеята е автоборсата от кв. "Горубляне" да бъде изкарана извън София. В момента на борсата има над 3 хиляди автомобила, които са пръснати в 10 паркинга. С новата автоборса ще се отпуши пътят на градския транспорт, който сега е доста затруднен заради паркингите с автомобили.

GPS-ът прави ли София по-чиста?, пита Новинар.

Боклукът в София открай време генерира само проблеми, корупция и смрад. Вече десетина години, откакто печелившият бизнес е отдаден на концесия, фирмите по почистването и общината се надцакват и дебнат взаимно. След като стана ясно, че така или иначе концесията за чистотата е неизгодна, но няма как да бъде прекъсната, защото София ще плати много пари неустойка, общината реши поне да контролира концесионерите. Софиянци хем си плащат да им е мръсно, хем трябва да следят тези, които не си вършат работата. Така от няколко години из коридорите на „Московска” се завъртя мантрата "GPS-система", която трябваше да дава информация къде се намира всеки камион и кога ще вдига всяка кофа в столицата. След дългогодишни проекти вече една трета от колите на концесионера "Новера" се движат с GSP-и и общинските инспектори могат да видят по всяко време къде се намират. Като сложат и чипове по кофите, ще знаят и колко често си вършат работата. Преди няколко години нововъведението се изчисляваше на 400 хил. лева, а месечната поддръжка не повече от 30 хил. лева. От вчера е ясно, че "Новера" са вложили в новата система 2,5 милиона лева. Единственият въпрос, който вълнува софиянци след разтърсващата новина за GPS-ите по боклучарските коли, е дали София ще стане по-чиста. Оптимистичен отговор на този въпрос за съжаление биха дали само най-големите наивници.

48 часа престой за НЕ-софиянци, оповестява Дума.

Кметът Бойко Борисов се захваща с регистрацията на живеещите в столицата Всеки, който няма регистрация в София, да може да остане в него до 48 часа. Тази идея се обмисля от Столичната община, съобщи вчера кметът Бойко Борисов. Той каза, че такива са нормите на австрийското законодателство. 30 000-40 000 строители от други градове работят в столицата. Те не са регистрирани в общината и не плащат данъци, каза Борисов. Затова по думите му трябва да се въведе ограничителна мярка за престой в столицата. Ако това не може да стане с общинска наредба, мярката ще бъде предложена за обсъждане от правителството. Преди около година същата идея бе лансирана от главния архитект на столицата Петър Диков. Първата стъпка, която кметът Борисов предприема срещу неплащането на данъци е проверка на това колко шофьори не са внесли налозите за колите си. Данните ще се дадат на столичното кметство от КАТ, стана ясно вчера.

Готови сме за Шенген през 2011 година, обявява Монитор.

Страната ни ще има готовност да се присъедини към Шенген на 1 март 2011 година. Миналата седмица представители на външното ни министерство са посетили Румъния за уеднаквяване на позициите на двете страни. Това каза зам.-министърът на външните работи Милен Керемедчиев. Все още обаче Европейската комисия не е уточнила точно кога ще изпрати свои експерти у нас, които да проверят докъде сме стигнали с подготовката за влизането ни в шенгенското пространство. От 14 март в Москва за акредитирани туроператори работи пилотно и система за електронни визови заявления. Очаква се до няколко месеца тя да действа в Санкт Петербург и Киев, където се издават най-много визи за България. Туроператорите ще получават индивидуален код, за да влязат в сайта на Министерството на външните работи. Те имат право да изберат в коя консулска служба ще подадат документи и часа за среща с консула.

Местят танковата бригада в Благоевград, твърди Дневен Труд.

Части от танковата бригада в Горна баня да бъдат преместени в Благоевград, реши Генералният щаб на армията. Кметът на града Костадин Паскалев обаче реагира остро на тази идея и помоли премиера Сергей Станишев за съдействие. Общината в Благоевград иска в района на казармите да бъде изграден летен театър, парк със съоръжения за деца и хотел.

Баби германки цакат на плажа, радва им се Стандарт.

Какво празнува България? Ден през ден кацаме тук, а за първи път така ни посрещат тържествено", чудеха се мастити бизнесмени от Австрия, кацнали по обяд вчера на летище Варна. Момичета в национални носии ги чакаха с погача и шарена сол, а за строгите бизнес дами имаше и красиви червени рози. Сред ВИП пътниците беше и шефът на "Е.ОN-България" Манфред Ааш, който също недоумяваше защо е това топло и сърдечно посрещане. Объркването на аерогара Варна стана при засичане на пасажерите от двата полета от Виена и Дюселдорф. Домакините устроиха всъщност тържественото посрещане по традиция за първите германски туристи за сезон 2008 у нас. Гостите кацнаха с три чартърни полета по програма на немския туроператор "Курклуб". Сред посрещачите беше и самият главен изпълнителен директор на "Фрапорт Туин Стар аеропорт мениджмънт", концесионер на летищата Варна и Бургас Андреас Хелфер. "Умирам за Албена и морето", възкликна, щом стъпи на българска земя, фрау Ане-Лизе. Тя е от рекордьорите немски туристи, които идват в страната ни за десети път. Дамата винаги избира да почива в емблематичния хотел "Добруджа" на курорта Албена заради супермодерната му балнеология. "Първо ще си направя маникюр и педикюр, а след това започвам с лечението", призна Ане-Лизе, която е бивша медицинска сестра. Но от две петилетки я мъчи артроза, която успокоява с церове и процедури у нас. Този път е довела и три приятелки от родния си Дюселдорф, за да правят каре за карти. В "Ривиера" ще почиват обаче истински звезди - вицешампионките на Германия по бридж от Шанхай. 30-те достолепни дами са на възраст от 65 години нагоре и идват у нас за първи път. Води ги младият им учител Томас Петер от Бон. Неговата бридж школа е от 18 години и всяка пролет прави турнир и почивка на членовете си из страните в Европа.

Кризата засегна най-вече акциите на българските банки, съобщава Дневник.

Паниката, обхванала финансовите пазари след "големия изгърмял" "Беър Стърнс", в България се отрази най-вече на банките, търгувани на фондовата борса. Най-активно в понеделник се търгуваха Първа инвестиционна банка, Корпоративна търговска банка и Централна кооперативна банка. Те загубиха от пазарната си капитализация съответно по 3.92%, 2.78% и 8.68% на дневна база при сериозни обеми на търговия. Според повечето анализатори през следващите седмици, а е възможно и в по-дълъг период, водещо влияние върху котировките им ще играят международните колебания и не толкова конкретните новини за отделните дружества.

На финансовите пазари замириса на изгоряло, анализира Дневник.

Безпрецедентната намеса на Федералния резерв на САЩ за спасяване клиентите на рухналата инвестиционна банка "Беър Стърнс", вместо да успокои пазарите, предизвика още по-голяма паника, в която акциите на банки и компании изгубиха милиарди от стойността си, а доларът се обезцени дотолкова спрямо еврото (почти 1.6 долара за евро), че чейнджбюра в Амстердам спряха да го обменят. Огромни парични потоци се прехвърлиха към стоковите борси, където златото се изстреля до над 1033 долара за тройунция, а петролът стигна 112 долара за барел в САЩ, след което спекулантите бързо осребриха паниката и цените паднаха с няколко долара. В опит да избегне парализа на кредитния пазар на извънредно заседание в неделя Фед понижи лихвата за междубанковите заеми, но няколко часа по-късно в Лондон недоверието между финансовите институции бе толкова голямо, че почти никой не даваше пари на никого. Очаква се във вторник централната банка на САЩ да свали драстично основния си лихвен процент със 100, а може би дори със 125 базисни пункта до 2%. За пръв път от Голямата депресия насам Вашингтон създаде специално звено за подпомагане с десетки милиарди долари на 20-те водещи инвестиционни банки в страната.

САЩ вече не са №1, тръби 24 часа.

Американската икономика вече не е номер едно в света, съобщава руският сайт Новости@Mail.ru. Заради срива на долара брутният вътрешен продукт на 15-те стари членки на ЕС за 2007 г. изпреварил този на Щатите. В Европа за 2007 г. БВП е над 8,847 билиона евро, което, преизчислено, прави 14,068 билиона долара при курс 1,59 долара за евро. За миналата година икономиката на САЩ е произвела 13,844 билиона долара.

Бум на коли от Америка, радва Стандарт.

Лимузина от Америка е новият хит сред родните баровци. Заради слабия долар возилото отвъд Океана излиза два пъти по-евтино, отколкото ако се купи чисто ново у нас. Става въпрос за европейските марки, които се продават в САЩ на занижени цени. "Порше Кайен", за което тук броим 300 бона, в Америка излиза около 98 хил. лева, обясняват търговци. За мито, акциз и ДДС се плащат още 45 000 лв. Но много хора си спестяват и тази сума, като си карат с щатски номера. На сметка излизат и американско волво, ауди, фолксваген. Докарването на колата в България може да е дори по-тънко, отколкото, ако го вземеш от Германия. Наемането на 40-футов контейнер за кораб от Щатите до Бургас струва само 1000 долара. В него се побират 3 коли или 2 джипа. За автовоз от Европа в момента се плащат по 800 лв. на кола.

Frognews.bg


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама