Британската дизайнерска агенция Unreal пусна серия спортни фанелки, на които конкуренти на олимпийските спонсори са закрити с черна лента. Както съобщава сайтът The Drum, фанелките са пуснати в знак на протест срещу изказването на председателя на Лондонския олимпийски комитет Себастиян Коу за това, че на олимпийските стадиони няма да бъдат допускани зрители, които са с фанелки и рикламни предмети
На протестните фанелки са изобразени точно логата на Pepsi, MasterCard, KFC и Nike.
Още преди няколко дни в интервю Коу заявил, че няма да бъдат пускани на спортни състезания хора, които са облечени с рекламни надписи на фирми неспонсори на Олимпиадата. Той даде пример с Pepsi и уточни, че с бермуди на Nike е възможно да бъдеш пуснат.
Това изказване предизвика вълна от протести на различни фирми и рекламни агенции. Те заявиха, че е дискриминационно да се определя кой с какво да бъде облечен.
Наложи се Международния олимпийски комитет да излезе с декларация, че няма да има никакви ограничения и всеки може да носи дрехи, които му харесват.
Компанията Unreal не планира да продава „контра рекламни фанелки” с цензурирани лога на фирми. Тя просто ги раздава безплатно и първи в тях по лондонските улици минаха нейни служители.
Жестоките ограничения в областта на рекламата спрямо неспонсорите на Олимпиадата предизвикаха горещи спорове и протести. В отговор веригата магазини за вина Oddbins предложи на клиентите си намаления за купуване на продукти от производители неспонсори на олимпийските игри.