НОВИНИ


Зрители луднаха от адски децибели на тв реклами

14 7135 01.08.2012
Зрители луднаха от адски децибели на тв реклами

Лавина от жалби срещу силния звук на телевизионните реклами са постъпили в медийната комисия към парламента. Това стана ясно от думите на варненския депутат Даниела Петрова, която и разясни, че се работи по уеднаквяването на звуковия фон на рекламните клипове и основната телевизионна продукция, съобщава сайтът varnautre.bg


В сигналите си хората се оплакват, че звука от телевизорите им буквално гръмва на всеки рекламен блок. Зрителите трябва да са „въоръжени“ с дистанционно в ръка за да могат във всеки един момент да намалят звука. Който има неблагоразумието да задреме, докато гледа филми или предаване, пък го очаква шоково събуждане със старта на рекламния блок.


Според Петрова, вариантите за уеднаквяване на звука са чрез наредба или със закон. Парламентарната комисия е проучила европейската и световната практика по този проблем. В Германия забраната рекламите да са с по-силен звук, влиза в сила през септември. В САЩ пък ще стане факт през декември. До сега в тези страни рекламните блокове обаче не са били по шумни от останалата тв продукция. Това е било постигнато чрез търговски договори с обществените телевизии.

У нас за силата на звука решавали рекламните агенции, които изработват клиповете. Телевизиите нямали право да пипат нищо по тях, увери депутатът. Според хора от рекламния бранш това обаче не е точно така. И радиата, и телевизиите можели да намляват или увеличават звука на рекламите.

Даниела Петрова коментира, че има технологичен начин за разрешаване на този проблем. По думите й, се работи в посока за уеднаквяване на телевизионния шум, без значение дали в ефира върви, филм, предаване, новини, реклами или каквото и да е. Тя не уточни дали това ще стане чрез намаляване на децибелите на рекламите или усилване на звука на основната тв продукция.

Припомняме, че още миналата година СЕМ предложи гръмогласните реклами да бъдат спрени със закон. Похватът с крещящите реклами ползват всички рекламодатели по света. Истината е, че те дори не увеличават нивото на звука, а го обработват за да стане по-плътен, като нивото не се пипа и остава стандартно. Това създава усещане, че се чува по-силно, но измервателните уреди не отчитат промяна.

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама