Изпитът на всеки етап трябва да е тежък, за да постави всекиго на мястото му, категоричен е министърът на образованието, според когото системата трябва да преживее стрес.
Ако трябва, хулете министъра, вкл. и мен, но не и образованието ни, призова по НТВ министърът на образованието и науката Сергей Игнатов. Много чуждестранни студенти и до днес искали да учат у нас заради традициите, въпреки че сме загубили темпото от последните години, когато тук бил представен целия свят.
Абсолютно всички дипломи на завършилите с техните приложения вече се сканират и се намират на сайта, за да имат достъп до базата данни всички заинтересовани лица.
Навремето имахме проблеми с Гърция, коментира Игнатов сегашният проблем заради дипломите с Турция. Това е пазар, всеки защитава марката си заради конкуренцията, обясни той. България е с огромни амбиции в областта на науката и образованието, а бизнесът ни става все по-активен във връзките си с университетите, посочи Игнатов.
Законът за предучилищното и училищното образование върви бавно, защото засяга всяко семейство, всеки детайл се обсъжда. Най-голямата промяна е във философията на закона, който съществува заради детето. Тази промяна се искала от всички и законът щял да се приеме в близките месеци. С този закон се приключвал един програмен пакет на реформи, обясни министърът. На пръв поглед учебните програми ще бъдат олекотени, но ще се превърнат в инструмент за вземане на решения за живота.
Паралелки се закриват на първо място заради демографската криза, каза още той. Слабите оценки идвали и заради външното оценяване. Системата обаче трябва да преживее този стрес, категоричен беше той. Драма е да не се приеме от обществото, че изпитът на всеки етап трябва да е тежък, за да постави всекиго на мястото му.