Организираната през социалната мрежа Фейсбук инициатива "Окупирай Централна гара" събра няколко десетки граждани на протест против приватизирането на БДЖ.
Около 18.30 часа тази вечер протестиращите се събраха пред софийската гара, където издигнаха своите транспаранти с надписи "Приватизация = ликвидация" и "БДЖ е за хората, а не за корпорациите".
Протестиращите направиха своеобразен човешки влак, който тръгна да обикаля централната гара, докато през мегафона на активистите се чуваха скандирания "Спрете корупцията! Спасете БДЖ!".
Протестиращите обещаха, че "окупацията" няма да пречи на работата на гарата или спиране на превоза на пътници.
Флашмобът за спиране на приватизацията и ликвидацията на железниците е организиран от "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт". Протестът е граждански, не се обвързва с нито една политическа формация и набира популярност в социалната мрежа Фейсбук, предава БГНЕС.
Според протестиращите БДЖ не трябва да се приватизира, "защото никой не е питал българския народ, който е истинският собственик на БДЖ дали иска да продава своята собственост. Това е все едно някой да продаде вашето жилище без ваше съгласие. Защото приватизацията в България е синоним на ликвидация – примерите са стотици, но най-фрапантните са: Кремиковци, Плама Плевен, БГА Балкан, Балканкар, БТК, ОЦК.
Защото БДЖ "Товарни превози" е последната компания, която може да спаси българската икономика от кризата. Защото продажбата ще създаде частен монопол. Ще се повтори сценарият с Нефтохим и завишените цени на горивата, ЧЕЗ, EVN, EON и повишението на цените на тока без никакви инвестиции", заявяват гражданите във Фейсбук.
Според протестиращите дружеството ще бъде продадено за сумата от 100 млн. лева, при положение че годишната му печалба е 150 млн. лева. Това според тях ще ощети българската държава с над 1 милиард лева за срок от 10 години.
Участниците в протеста настояват и за оставката на транспортния министър Ивайло Московски и на всички ръководители в БДЖ, които според тях водят БДЖ умишлено към фалит. "Защото обвиняват обикновените ж.п. служители в далавери, при положение че кражбите се вършат с мълчаливото съгласие на ръководителите на компанията", заявяват недоволните.